Vi håller på att, som halva Sverige, måla vårt hus. Nu är det så att fler än vi har flyttat in... En familj getingar har byggt bo under en vindskiva och min fråga är hus tar vi "smärtfriast" bort dem?

Får lite smått panik när det surrar runt huvudet...
 
Ringer Anticimex.
De kommer gratis. Om ni har avtal via hemförsäkringen.
Det är garanterat smärtfritt. :)
 
OK! Men jag skulle vilja få bort det i helgen... Hoppas att de inte har semester och kan komma på måndag!
 
Då kanske det går med vårat favorit spray, 5 56! Annars hade min 14 årige "pyroman" en idé... dränk in med tändvätska! Och tänd på. Sen kom han på att pappa nog vill ha sitt garage kvar ;)
 
Hansson28 skrev:
Spraya in radar i boet på natten.Brukar funka.
Provade med zink rost skydd det funkade oxå  :)
Hej
Radar fungerar jättebra, har testat ;D
 
Hittade igår det 4:e getingboet!
Har använt en pinne för att peta ner dem samt där man inte kunnat komma åt då de har byggt under en plåt där har det blivit radar. Verkar funka.

 
Man tager vad man haver.

Jag hystade över en halv burk Myrr. Jordgetingar. Tycks också funka.
 
Håll på pulvermedel så de täcker vid ingångarna på dagen när de är ute och flyger. När de kommer tillbaka så drar de in medlet och tar kål på drottningen (så går det när man är social ;D), sedan så finns det snart inga levande getingar där. Vet inte vad det heter men ODAL har pulver som är skapligt bra.
 
Jaha, då har slaget mot getingarna stått... Min man slog idag ner deras bo idag. Givetvis gick de till attack men som före detta officer gav han sig inte. Men paniken var inte långt borta... stog inne och såg min man överväga att hoppa från garage taket. De stack honom bara 2 gånger. Sen fick de igen! Två flaskor Radar och var enda en är nu i geting-himlen ;) Sen har vi 3-4 bon till på vinden och de har inte direkt varit lugna idag... Men dem får Anticimc ta hand om ;D
 
En variant jag sett är att lägga dammsugarslangen vid boet och låta den gå ett tag, de som finns inne kommer ut av oljudet, och de som kommer utifrån försvinner ene fter en. Sedan är det bara att trycka i en skvätt Radar och vänta några minuter innan man stannar dammsugaren. Ganska riskfri metod om ström finns......
 
Hejsan.
Läser med intresse dennna tråd, fått getingar under
altandäcket, men kommer inte åt dom.
I morgon ska jag testa med startspray....eller går
dom igång då? ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.