Hej på Er !

Vet inte om denna tråd finns men här kommer den iallafall ;D

Vilket är det sämsta inköpet du gjort ? Var det helt enkelt värdelöst eller det kanske var så att du egentligen inte behövde just den där mackapären :-[

Jag tänker på den automatiska satellitsökaren, ni hittade ju kanalerna ändå eller svarven du köpte för att du tänkte svarva nya ben till köksbordet, men ni åkte till Ikea isället och köpte ett nytt i eklaminat ::)

Följdfrågan blir då naturligtvis vad är det bästa inköpet ?
Är det den elektriska korkskruven eller Armbandsuret med inbyggd miniräknare ??

Om Moderator tycker den är onödig så ta då bort eller flytta denna tråd. :-[

 
Regelsökaren är ju inte direkt utsliten om jag säger så :-?
 
Om man skulle hålla sig till bygget så förhåller det sig så här:

Sämsta:
Köpte en beg skruvautomat (Hilti) + en massa skruv för hör skulle ju byggas snabbt och effektivt, ingenting fick ju spräcka tidschemat! när jag sedan började med OSB/gips så fick jag mycket hjälp av svärfar med detta och han tyckte INTE om denna utan det blev till att komplettera med lösskruv :surprised:
Så nu har jag en oanvänd skruvautomat + ~40.000 gipsskruv i olika storlekar i garaget >:(
Jag behöver väl inte tilägga att jag missade inflyttning med över 1 år, känns ju bra så här efteråt att kunna skylla på svärfars ointresse för skruvautomaten :D

Bästa:
Har berättat om detta tidigare och det är spikpistolen från Senco som skjuter riktig 4" (100mm) med sådan kraft att man nästan blir rädd. Min farsas kommentar efter hans första spik (naturligtvis utan hörselskydd) var: "Vilken jävla smäll" [smiley=shocked.gif]
 
Bästa (framtida) inköp - mobiltelefon med liten lampa. För att finna ljusstumparna när elen går - mobilen håller man ju alltid reda på.

Icke husrelaterat område (har lånat kompisens mobil) - leta efter hundens bajskorvar i mörka höstnatten - väl dolda i höstlöven (upptagningstvång i storstan) ;D ;D ;D
 
yonna skrev:
Icke husrelaterat område (har lånat kompisens mobil) - leta efter hundens bajskorvar i mörka höstnatten - väl dolda i höstlöven (upptagningstvång i storstan) ;D ;D ;D
Har själv köpt en pannlampa(69Skr på Classe O) som numera följer med vovve och husse vid promenader ::)
Ps. Pannlampan sitter inte på pannan, ligger i handen/fickan
 
Buuzzz skrev:
Ps. Pannlampan sitter inte på pannan, ligger i handen/fickan
Äsch, en ficklampa alltså! [smiley=evil.gif] Håller för övrigt med om mobilen med lampa, den är suverän! Gick genom skogsdunge på en stig utan belysning, mobilens lampa räckte för att slippa snubbla...

Sämsta köpet - motionscykeln som jag skulle använda så mycket har använts TVÅ gånger - en gång av mig och en gång av maken... ::)

Bästa köpet - vårt HUS!!! Sålde det gamla som vi trivdes fantastiskt bra i och köte detta som är dubbelt så bra!!! :surprised: Hur nu det gick till, men... ;)
 
Mitt mest värdelösa inköp är nog Bosch varioslip. Den är svår att styra och käkar svindyra slipband med kopiös aptit. (De sätter igen fortare än kvickt.) Jag har slutat använda den.
 
pappskallen skrev:
Regelsökaren är ju inte direkt utsliten om jag säger så  :-?
Känner igen mig där ::)
Den elektriska korkskruven som tvärsuger är också ett lyckat inköp >:(
 
Tja Min MultiDremel med 800 tillbehör är inte speciellt välanvänd. [smiley=wink.gif]
 
Onödigaste köp måste vara våra golv och taklister. Efter 2 år så ligger de fortfarande i en hög i källaren och huset funkar jättebra utan dom...
 
Köpte denna förbannat onödiga sak. Har åkt 2 liter soppa med den. Nu står den i vårt vardagsrum :)

 
  • DSC00745.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mercafreak skrev:
Köpte denna förbannat onödiga sak. Har åkt 2 liter soppa med den. Nu står den i vårt vardagsrum :)
Inte bara förbannat onödig, den är f-b snygg också :cool: :cool:

Ps. Starfighter: Känner igen det :-/ Ds.
Ps2. Benno: konstigt, känner igen det också ;D
 
Jag köpte en extern DVD-brännare till min dator.
När min äldste son skulle installera den så undrade han vad det var för fel på den interna brännaren som satt i datorn :-/
(Jag visste inte ens att jag hade den ;D
 

Min fritös har inte gått på högvarv precis.
 
mgb62 skrev:
Jag köpte en extern DVD-brännare till min dator.
När min äldste son skulle installera den så undrade han vad det var för fel på den interna brännaren som satt i datorn :-/
(Jag visste inte ens att jag hade den  ;D
Haha....sååå kul! ;D

Vårt bästa köp (fick den egentligen av min far) är en japansåg! Fattar inte hur vi klarade oss utan den....

Sämsta hade jag nog kunnat utnämna dremmeln till, men faktiskt har vi använt den två ggr den senaste veckan så det är nog inte riktigt rättvist. Det får nog bli regel/el-kännaren som piper på hela jä*a väggen.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.