Någon som har tips på någon bra kombi ugn som kombinerar vanlig ugn och micro. Har hittat några men då bara kompaktmodeller. Vill ha vanlig storlek på ugnen. Synpunketer på denna typ av kombi motages också gärna. Har hört en del positivt om den kombinationen så jag funderar därför på att köpa en då jag aldrig använder micro och ugn samtidigt. Har bara ett normal stort kök för en 2:a så det skulle ju vara skönt att slippa ha båda.
 
Siemens/Bosch har ett gäng som är lika breda som en vanlig ugn, men 46 cm höga. Nackdelen med dessa är att bottenplattan som roterar (som i en vanlig micro är i glas) är i dessa i någon slags plåt som blir sanslöst het när man micrar.
 
dasjo skrev:
Siemens/Bosch har ett gäng som är lika breda som en vanlig ugn, men 46 cm höga. Nackdelen med dessa är att bottenplattan som roterar (som i en vanlig micro är i glas) är i dessa i någon slags plåt som blir sanslöst het när man micrar.
jag ställer det jag mikrar på gallret mitt i ugnen med ett vanligt mikro plastlock över.

jag skulle nog aldrig komma på tanken att ställa en tallrik direkt på ugnsbotten.

jag är JÄTTE-SUPER-UR-nöjd med min Siemens kompaktugn.

den är lika bred och djup som en vanlig ugn och det är det som räknas.
att den är lägre (bara 46 cm) beror på att alla funktioner i ugnen, som över- eller / och undervärme, intensivvärme, mikrokombi, lättgrill, starkgrill osv. gör att det inte behövs fem falsar utan bara tre.

och så får man plats med en extra låda under ugnen vilket inte är helt fel.

det kan ju förstås bli problem om jag vill grilla ett älghuvud eller en jättekalkon.

 
Vi har i vårt kök en kombiugn med micro från Bosch. Vi är jätte nöjda med den
Fungerar som en multi-vanlig-ugn eller kan man kombinera med microfunktionen.

macrougn1.jpg

Den har ingen roterande platta, ser ut som en vanlig ugn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.