Hej, är ny på forumet och har inte varit så aktiv, men har inget att göra nu så jag tänkte posta en tråd med bilder från vår renovering av kök.

Allt är inte 100% färdigställt, då det är mkt att stå i och vi har accepterat dessa små detaljer tills vi känner oss klara med "måste göras" sakerna.

Jag antar att ni kan se på bilderna vilket som är före och efter
 
  • byggahus_kok1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • byggahus_kok2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var många vändor med det här köket kan jag lova, det ritades om många gånger under vägens gång och vi fick byta material ett antal ggr, diskbänken när vi fick den var sönderbucklad och att montera den frihängande fläkten var ett rent h-vete.

Men som synes av bilderna så tog vi bort en vägg in till ett litet totalt meningslöst rum och vips så var köket dubbel så stort.

En komisk sak var att min flickvän envisades med att skydda golvet med allehanda mattor, wellpapp-bitar och annat och då såg av nån anledning köket jättelitet ut och jag tänkte många ggr att fy f*n så litet det kommer att bli och var riktigt besviken, men sen skickade vi ut allt som låg på golvet och jag kände direkt att "shit" vilken golvyta det blev.

Nåväl, en liten historia om vårat kök, posta gärna nåt om frågor, synpunkter, fult/snyggt, fler bilder etc...

Mvh// Henke - Tidsoptimisten
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
så många som kollat på tråden, men ingen orkar fälla en kommentar ?
 
Hemmakatten
Jo, jag! :) Jag tycker det blev ett jättefint kök! Totalt annorlunda mot det tidigare. Att tänka i vidare banor om kök och nya planlösningar som ni gjort istället för att begränsa sig till den tidigare köksytan blev ett jättelyft. :) Stilen är också väldigt fint sammanhållen. Mycket bra att ni tog liggande vitrinskåp på kortändan, det blev luftigt och fint. (Även om jag personligen skulle bli galen av att torka av skåpen uppepå ;).

Lite synd att kyl o frys hamnade en bit ifrån spis o bänk (eller är det en bänk bredvid kylen?) men man kan inte få allt. Det brukar funka ändå.
Hur ser det ut till höger om bardisken, matsalsdel eller?
 
Första gången jag kommenterar köksbyte. Känns fräscht och bra nytänkt!
 
A
myspys a la sommarstuga! Bra jobbat, trevlig mix. Inte riktigt min kopp med the, men det skulle va kul att se fler bilder!
 
Super fint måste jag säga, andas värme och hemtrevnad. Gillar speciellt era vitrinskåp och tregelväggen!
Förstår att ni är nöjda!

Anna
 
- Hemmakatten, ja, vi är faktiskt jättenöjda med köket, det finns inget som jag direkt känner att jag saknar, visst ok, ytor kan man väl aldrig ha för mkt av egentligen, men det duger gott och väl med dom vi har nu. Det är väldigt lågt i tak, därför valde vi att inte ha några överskåp alls då det förmodligen inte skulle bli lika "luftigt". Finns ingen bänk bredvid kyl/frys eller vid ugn, så där halshugger säkert många av oss direkt att vi inte tänkt tillräckligt och så där, men det känns som att vi inte har så himla långt till närmaste avlastningsyta och det funkar faktiskt. Jepp matsalsdel där.

-Wertok. Tackar för det =)

-Anna_robban. Ja, det är lite blandat, vi ville ha det så, inte jätteflashigt och trendigt utan mer "lagom"

-Anna_jimmy. Tegelväggen är jag skitnöjd med, trots att det var dyrt, men jag är supernöjd... tack

Ska lägga in lite fler bilder
 
Här kommer 3 st bilder till, den på bänken är tagen lite innan dom andra bilderna, men man får ju en överblick, denna bänk står alltså mittemot kyl/frys och ugn.
 
  • byggahus_kok3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • byggahus_kok4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • byggahus_kok5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
Hemtrevligt! Ett kök som gör att man gärna går upp på morgonen för att äta frukost! Jättefint!
 
A
trevligt! gjorde susen med lite fler bilder :) Hög mysfaktor!
 
Riktigt snyggt! Vilka skåpluckor har du valt, vi är lite sugna på liknande. smart att lägga vitrinskåpen ner!! Vitt och trä(bänkskivan) går verkligen bra ihop!! Jag ska lägga upp lite bilder från vår förra lgh före/efter... man fattar inte riktigt att det är samma kök! Bra jobbat
 
Jättemysigt tycker jag!
 
Jäkligt snyggt! Ser ut som att ni satt panel i taket, är den laserad eller bara lackad?
 
-pokergirl, panelen är vitlaserad, endast en strykning. Satt panel under "spännpappen" men den gick tyvärr inte att rädda då det var ca 8000 spik i den eller nåt sånt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.