Hej!

Vi har beslutsångest ang de sista valen till vårt kök. Köket är rivet och vi ska snart börja montera det nya. Jag önskar alla eventuella förslag på kakel till följande kombination:

ekparkett
högblankt vitt kök
rostfria vitvaror
blankpolerad svart granitbänkskiva

Vad skulle ni välja? Tycker det är snyggt med glasskiva, men är rädd att det blir för mycket blanka material?

TACK!!
 
Hej! Jag jag hade samma bekymmer när jag gjord om köket, och efter en del konsultation så fick jag tipset att ha ett matt kakel. Vilket blev kanonbra. Fick det rådet och anledningen är den att har man en blankpolerad granitskiva,så vill man "lyfta fram" den i köket, och har man då även blankt kakel, så är risken stor att kaklet tar överhand, och bänksikvan syns inte lika framträdande. Vi valde ett matt kakel, ljusgrått- lite spräckligt 10x10cm. Det blev kanoinbra.

Lycka Till!
 
Tack för tipset! Har du någon bild? Skulle vara jättebra att få se!
 
Vi har också polerad svart granit som bänkskiva. Vi valde matt mellangrå/ljusgrå spräcklig kakel i en lite ovanlig form - 10x60 cm. Blev mycket bra. Bild bifogas.
 
  • IMG_2034.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Fint kök!! tack för bilden. Om det är någon fler som har en bild på sitt kök med svarta blanka granitskivor till ett vitt kök så kikar jag GÄRNA på de också. Så himla bra att få se olika varianter innan man tar beslut!
 
sätt granit på väggen ochså..gjorde jag här..blev snyggt.lätt att torka av
inga fogar på väggen...som blir smutsiga med tiden..
 
Jaha :) det har jag inte tänkt på! hmmm har du nån bild?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.