Hej,

Kollar just nu på det erbjudande som OnOff har gällande Ariston inbyggnadshäll och ugn. (http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/lookupvactiveprod/PARI4?OpenDocument).

Jag hittar dock ingen info någonstans om hur kvaliteten är på ett märke som Ariston (sökning här på forumet ger ingen träff). Enligt OnOff tävlar dom i samma klass som Electrolux, Bosch och de övriga välkända, men det är ju inte helt oväntat... Hällen och ugnen ser dock helt ok ut...
Det är ju dock svårt att bedöma kvaliteten från utseendet..

Någon här på forumet som har några erfarenheter?

/MHo
 
har precis köpt en uppsättning ugn o häll doch inte inkoplad än.jämför man mot de andra märkena så ariston verkar ha färre finnesser ,kan du leva utan dem så e d en bra köp
 
Vi har en tvättmaskin av just märket Ariston. Stor italiensk vitvarujätte, som dock är mycket dåligt representerad i Sverige. Extrema väntetider på service och reservdelar. Vi fick våran maskin utbytt efter två månaders väntan på en liten eldetalj. Avråder!
 
Just vad det gäller spisen brukar rådet vara att man ska satsa på hyfsad kvalitet (se tex KOs hemsida). Ariston hör till de billigare märkena som man kanske därmed ska undvika till annat än sommarstugan...
 

Jo, jag har nog lagt Ariston åt sidan nu och tittar istället på Husqvarna, Electrolux och Cylinda.... Nån som har någon åsikt om vilket av dessa märken som är bäst? :)

Jag vet att det är en standardfråga och har läst flera trådar om det här på forumet redan, men det kanske kommit några nya erfarenheter...

/MHo
 
nu har jag användt häll o ugn några veckor hällen e induktion o ungnen e varmluft . de funkar fin fint .platterna e snabba tuch konrollerna funkar bra ,platterna e oskänsliga för större kasruller vad som e avsed , ugnen gör sitt jobb bakar bra. Minus sidan att man ska begära xtra plåtar o ingen svensk bruanvisning på ugnen .
 
Min erfarenhet består i en st diskmaskin och en st kyl/frys av märket Ariston och det vara bara skit. Never again. Ovetenskaplig studie men men...
 
Grannen köpte hela "kitet" från Ariston - halvkatastrof, då tvättmaskin lade av efter 9 månader (Väntade nästan 3 månader på reservdelar innan de bytt ut maskinen istället, sedan gick den nya sönder efter nästan exakt 9 månader till). Häll och ugn strulade elektroniken i efter 1,5 år. Kyl/Frys brummar högt (sitter man i vardagsrummet hör man när de startar i köket). Servicefirman har haft stora problem med att skaffa reservdelar och enligt dem så händer det att de blir tvungna att byta ut maskinerna istället då reservdelslager verkar vara små för varje maskin. Sista servicekillen rekommenderade grannen att byta till Bosch eller nån garanterad svensktillverkad produkt.
 
Tråden är 6 år gammal!
Men men.
Har haft tvättmaskin i 7 år. Fungerar perfekt än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.