:(   :'(

Min huvudförhandling i målet mot SverigeStugan blir om 2 månader !

ang bygget se http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=33351/0


D.v.s. drygt  4  år  efter husets uppförande !    :surprised:

Får se om jag orkar lägga upp något om förberedelserna innan förhandlingen på min hemsida  http://hem.passagen.se/femana
eller om jag gör en egen web-sida om detta efteråt ?    :-?

Helena med
Sverige Stugan
 
Låååååååång historia .............   :p

I princip vill de ha betalt för "omprojektering" som de fakturerat cirka halvåret efter slutfakturan och nekar till att det finns felaktigheter eller åtgärder kvar.

Jag kräver betalt för åtgärdade fel och för åtgärder som kvarstår och nekar till att någon "omprojektering" skett, förutom de som gjorts för att ritningarna skall stämma med bygglovet.

Spishäll, ugn, fläkt och VVB koppas in imorgon och tidigare i våras kom WC och vatten och i somras kopplades diskho och blandare samt handfat och kranar in.

I slutet av september kommer duschen in och sen kan jag "bo" där och fundera över inredningar och dylikt. Alla golv lagda och sovrum tapetserat, resten kvarstår! :-/

Den som lever får se ............. :cool:

Helena med
Nationalschabraket
 
:)   Som tur är har jag ju haft den "gamla" lilla stugan att bo !!

:(   Hoppas verkligen att min dokumentation hjälper mig, då motparterna i Tingsrätten sagt att de inte är skyldiga att följa monteringsritningarna de själva gjort till huset.
Dessutom hänvisar de till gamla leveransbestämmelser och säger att de har rätt att ändra till andra och likvärdiga material mm.

Det betyder enligt deras hjärnor att de ersätter 3-glasfönster med 2-glasfönster etc etc etc. etc. etc. och DESSUTOM meddelar de inte mig detta, utan sånt får jag upptäcka själv några månader efter att huset är monterat!!!     >:(    >:(

Vem av er vill ha
en gul SAAB om ni har beställt och betalat för en blå VOLVO,    :surprised:  :surprised:  :surprised:

även om säljaren säger att den är lika bra  ? ? ?

Helena med
SverigeStugan
 
:( :( :(    Så var det då 10 dagar kvar till RÄTTEGÅNGEN !!!

Den hålls i Nacka Tingsrätt den 6, 7 och 9 november  9.00 - 17.00    :-? :-? :-?

Dag 1 fm är det genomgång av alla handlingar:foton, ritningar och skriftväxlingar mm
         och på em är det förhör med mig och hussäljaren och besiktningsman

Dag 2 fm är det förhör med alla mina vittnen och hustillverkaren
          och på em är det förhör med motpartens vittnen

Dag 3 är reservdag och då fortsätter ev förhör och diskussioner

DEN som är i liknande situation eller bara intresserad kan sitta på "lärobänken" i salen och se och lyssna och hoppas att aldrig komma i en sådan sits.

MAN KAN INTE LÄRA SIG AV ANDRAS FEL SÄGS DET !!!   ::) ::) ::)

Helena med
Nationalschabraket    :'( :'( :'(
 
Jag med !
Lycka till, och ge dig inte aldrig
 
Vi håller tummarna.
 
:cool:    För dem som undrar ligger Nacka Tingsrätt på Augustendalsvägen 20 i
Nacka strand, vilket även Redax informerat om i sin blogg på startsidan.

;) Helena med

   Sverigestugan
 
:-?    Är det någon som vet om man ensam kan få föra sin egen talan istf advokaten i en

        huvudförhandling med 3 domare och en tingsnotarie samt 2 motparter och deras

        2 advokater ???      :surprised:


;)     Jooo, jag !!!

       Min advokat blev sjuk och infann sig inte i morse så allting är inställt och kan

       mööööjligen hinna tas upp igen i maj 2007   !!!!

::)   Såvida jag inte "viker mig" som ju konsumenten böööör göööra inför

      de mäktiga näringsidkarna !!!

:cool:  Imorgon bittida kl 9 sitter jag i Tingsrätten och måste bestämma om det !!!


       Kul, va ???


Helena med
Nationalschabraket
 
Rent formellt behöver du inget ombud, utan du får föra din egen talan. Sen kanske det är mindre lämpligt i vissa fall. Jag har hängt med i dina öden och äventyr, och tror att det kan bli ett hyfsat komplicerat fall. Om jag vore du så skulle jag vänta. Det kryllar ju t.ex. av en massa processrättsliga regler som det kan vara svårt för en privatperson att hålla koll på. Det vore ju trist om du förlorar bara för att du har missat att åberopa något. Vika dig ska du absolut inte göra!!!
 
:cool: JAG STÅR RAK ........ OCH GÅR VIDARE !


:-/ :-/ Min advokat ringde mig när jag var på väg ut genom dörren till Tingsrätten !



Helena med
Sverigestugan
 
Blir också lite undrande över vad som menas. Men för guds skull kör inte utan advokat.
 
HEJA!!

Det gläder mig att i a f någon orkar och kan bråka, nu när vi själva har "givit upp"... Men, ärligt talat, jag hade inte grejat 3,5 år till utan något liv...

Din styrka är föredömlig !  :)

Meddela när nästa omgång ska köras i rätten så ska jag stå utanför o flagga för dig!
>:(
//Tiny
 
:p    Jag "vek mig" inte och ny förhandling sätts ut om 6-8 månader enl. Tingsrätten !

:(    Jag vet inte vad som "drabbat" min advokat !

;)    Självklart ska jag inte "köra utan", man är ju inte ung och oförståndig, längre !

::)   Har själv börjat fundera på det  ......  om ni förstår vad jag menar!


       Helena med
       Nationalschabraket


 
vonSassen skrev:
Min advokat blev sjuk och infann sig inte i morse så allting är inställt och kan
mööööjligen hinna tas upp igen i maj 2007   !!!!
Är det verkligen så att man drabbas av ett halvårs försening bara för att ens advokat blivit sjuk? Det låter ju helt vansinningt! Det skulle ju betyda, om man ha otur och advokaten blir sjuk jämt precis som det ska vara rättegång, att det hela skjuts upp i all oändlighet!
 
Domstolarna har väldigt tajta och överfulla scheman, så det är inte otroligt att man får vänta ett halvår på nästa lediga tid. Domstolarna har inte en massa reservtider som ligger och skräpar. Har man otur får man vänta i flera år...

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.