Varför inte trådar? Alla sveriges betesmarker, förutom de med taggtråd, har trådar.
 
haavard skrev:
Varför inte trådar? Alla sveriges betesmarker, förutom de med taggtråd, har trådar.
Jo, men knappast så låga som ett par decimeter ovan mark.
 
Nä, men mitt förslag (som TS höll med om) var att sätta tråden 1 meter upp.
 
haavard skrev:
Varför inte trådar? Alla sveriges betesmarker, förutom de med taggtråd, har trådar.
När jag hörde tråd och tomtgräns tänkte jag på hur det såg ut förr i tiden med en grov ståltråd som var omöjlig att se i skogen.

Men visst någon tråd som syns väldigt bra kan väl fungera.
 
Efter kontakt med Lantmäteriet och lite grävning har det löst sig med tomtgränsen. Alla hörn är markerade med ett kort järnrör och en fyrkant i berget. Stolparna till det före detta staketet sitter separat

tomtgrans.jpg

Så nu återstår det bara att komma på bästa sätt att hålla skogsflanörerna på avstånd utan att ta livet av dom.
 
Hemmakatten
Men, hur stor är tomten? Du skriver tidigare om skog och berg. Det tyder på en stor tomt som du kanske inte ens bör sätta stängsel runt eftersom allmänheten riskerar att inte kunna utnyttja allemansrätten.

Om du har en så stor fastighet,är det väl bättre att du hägnar in själva tomten runt huset.
 
Det är min fars tomt som vi tar hand om eftersom han är sjuk så jag har inte exakt koll på hur står den är men det handlar om c:a 100 meter som är problematisk.
 
Markera gränspinnarna tydligt genom att trä på en "Rågångsstolpe" (Finns på Granngården) så syns markeringarna tydligt för den som passerar om nu det är problemet med dina 100m.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.