Hej,

Har nu gjort en överlåtelsebesiktning med Anticimex i Göteborg som fick som följd att deras besiktningsman med bakgrund av att fastigheten har krypgrund och att denna även går in i förrådsdelen genom en bergklack föreskrev en fortsatt teknisk utredning i sitt utlåtandeprotokoll.

Det ledde till att vi - dumt nog - beställde deras tjänst "fortsatt teknisk utredning" vilket kostade ytterligare 7500 kr plus moms för att utreda omfattningen av detta fuktproblem innan köpet av fastigheten.

En bekräftelse på denna tjänst omfattande fuktproblem i krypgrund skickades ut till oss per brev.

Nämnda fortsatta tekniska utredning utfördes där teknikern fastställde att krypgrund är en riskbedömning, fastställde även att förhöjda fuktvärden gick att finna i krypgrunden och att det även fanns följdresultat av detta i vårt förråd där berget kommer idagen under en ingjuten sockel. Denna påverkan skulle lösas genom en installation av en avfuktare i krypgrunden i intilliggande utrymme.

Rapporten kom och detta befästes i ord: Krypgrunden bör avfuktas inkluderande en förteckning på rekommenderade åtgärder förutom rekommendationen om att inhandla en avfuktningsanläggning från Anticimex (tänka sig dom säljer det dom kommer fram till...)

Nåväl, offert begärdes, detta kunde inte teknikern svar på varför en säljare kom ut - han kom redan nästa dag, det var ju viktigt att detta gick vidare snabbast möjligt.

Direkt när säljare kom in i krypgrunden kom han fram till att avfuktare var det enda rätta - men när han gick vidare till förrådet där berget kommer idag och vi öppnade upp för detta under den ingjutana sockeln via inspektionslucka protesterade han villt och menade att vi kan inte på långa vägar avfukta rinnande vatten på berg: "-Naturen vinner alltid, den avfuktaren kommer aldrig att stanna!!!!"

Döm om förvåning när teknikern inte ville kännas vid att hans rekommendation skulle omfatta problemet i förrådet...

Vi lyfte via Anticimex Trygghetsavtalsavdelning frågan till teknikerns chef - namn går inte att nämna eftersom Internet är skyddad mot att folk som gör bort sig i tjänsteställning skall kunna gömma sig - men det spelar ingen roll...

Denne menade att detta inte går att reklamera eftersom tilläggstjänsten fortsatt teknisk utredning gällde krypgrund och inte förråd - därför har inte teknikern gjort fel....!!!!!!!!!!!!!!!

Ok - vad gör vi för att få dom att svara på om teknikern missat att redogöra i skrift för det han beskrev i ord vid besöket och det som säljaren menade var fel eller rätt? Jo, med tjänsten Trygghetsavtal hos Anticimex och som kund både med Överlåtelsebesiktning och tilläggstjänsten Fortsatt teknisk utredning (ca 15.000 kr) så blev svaret:

- Du får väl beställa en teknisk utredning till för 6000 kr eftersom det inte var angivet på beställningsbekräftelsen förra gången att det även skulle gälla den delen av krypgrunden som går in i förrådet.

Nu hör det till saken att inför den Fortsatta tekniska utredningen var jag i kontakt med den ursprunglige besiktningsmannen för Överlåtelsebesiktningen och den tekniker som gjorde den Fortsatta tekniska utredning för att förvissa mig om att teknikern satte sig in i omfattningen för problemet och det som besiktningsmannen förordade skulle gälla för Fortsatt teknisk utredning...

...tror nog att någon förstår att jag inte är "speciellt nöjd" med Anticimex och inte med deras avdelningschef inom avdelningen som arbetar med fortsatta tekniska utredningar någonstans i en stoooor stad på Västkusten....hans "slutkläm" i samtalet var att dom bara har nöjda kunder och inte har hört talas om någon som inte tycker dom är de mest kompetenta i branschen...det kallas "skygglapp"...

"Heja Munters"

Vänligen

TMC

PS I dialogen idag så undrade han om inte hans personal ändå skulle ut och ställa in alla de viktiga parametrarna som bara fackfolk har kunskap till på den avfuktare dom kommer att leverera.... Nej, det skall dom inte för på Munters HomeDry finns inga speciellt märkliga ingenjörsinställningar att göra eftersom det finns två knappar att trycka på...en heter till/från och en heter till/från av konstant fläktdrift...det var bara vid det tillfället jag fick honom tyst ett par sekunder - men sedan kom påståendet att en sådan avfuktningsanläggning inte någonsin kan fungera och att Munters lösning bara är bortkastade pengar...tjena!
 
Redigerat:
Hej,

Har nu gjort en överlåtelsebesiktning med Anticimex i Göteborg som fick som följd att deras besiktningsman med bakgrund av att fastigheten har krypgrund och att denna även går in i förrådsdelen genom en bergklack föreskrev en fortsatt teknisk utredning i sitt utlåtandeprotokoll.

Det ledde till att vi - dumt nog - beställde deras tjänst "fortsatt teknisk utredning" vilket kostade ytterligare 7500 kr plus moms för att utreda omfattningen av detta fuktproblem innan köpet av fastigheten.

En bekräftelse på denna tjänst omfattande fuktproblem i krypgrund skickades ut till oss per brev.

Nämnda fortsatta tekniska utredning utfördes där teknikern fastställde att krypgrund är en riskbedömning, fastställde även att förhöjda fuktvärden gick att finna i krypgrunden och att det även fanns följdresultat av detta i vårt förråd där berget kommer idagen under en ingjuten sockel. Denna påverkan skulle lösas genom en installation av en avfuktare i krypgrunden i intilliggande utrymme.

Rapporten kom och detta befästes i ord: Krypgrunden bör avfuktas inkluderande en förteckning på rekommenderade åtgärder förutom rekommendationen om att inhandla en avfuktningsanläggning från Anticimex (tänka sig dom säljer det dom kommer fram till...)

Nåväl, offert begärdes, detta kunde inte teknikern svar på varför en säljare kom ut - han kom redan nästa dag, det var ju viktigt att detta gick vidare snabbast möjligt.

Direkt när säljare kom in i krypgrunden kom han fram till att avfuktare var det enda rätta - men när han gick vidare till förrådet där berget kommer idag och vi öppnade upp för detta under den ingjutana sockeln via inspektionslucka protesterade han villt och menade att vi kan inte på långa vägar avfukta rinnande vatten på berg: "-Naturen vinner alltid, den avfuktaren kommer aldrig att stanna!!!!"

Döm om förvåning när teknikern inte ville kännas vid att hans rekommendation skulle omfatta problemet i förrådet...

Vi lyfte via Anticimex Trygghetsavtalsavdelning frågan till teknikerns chef - namn går inte att nämna eftersom Internet är skyddad mot att folk som gör bort sig i tjänsteställning skall kunna gömma sig - men det spelar ingen roll...

Denne menade att detta inte går att reklamera eftersom tilläggstjänsten fortsatt teknisk utredning gällde krypgrund och inte förråd - därför har inte teknikern gjort fel....!!!!!!!!!!!!!!!

Ok - vad gör vi för att få dom att svara på om teknikern missat att redogöra i skrift för det han beskrev i ord vid besöket och det som säljaren menade var fel eller rätt? Jo, med tjänsten Trygghetsavtal hos Anticimex och som kund både med Överlåtelsebesiktning och tilläggstjänsten Fortsatt teknisk utredning (ca 15.000 kr) så blev svaret:

- Du får väl beställa en teknisk utredning till för 6000 kr eftersom det inte var angivet på beställningsbekräftelsen förra gången att det även skulle gälla den delen av krypgrunden som går in i förrådet.

Nu hör det till saken att inför den Fortsatta tekniska utredningen var jag i kontakt med den ursprunglige besiktningsmannen för Överlåtelsebesiktningen och den tekniker som gjorde den Fortsatta tekniska utredning för att förvissa mig om att teknikern satte sig in i omfattningen för problemet och det som besiktningsmannen förordade skulle gälla för Fortsatt teknisk utredning...

...tror nog att någon förstår att jag inte är "speciellt nöjd" med Anticimex och inte med deras avdelningschef inom avdelningen som arbetar med fortsatta tekniska utredningar någonstans i en stoooor stad på Västkusten....hans "slutkläm" i samtalet var att dom bara har nöjda kunder och inte har hört talas om någon som inte tycker dom är de mest kompetenta i branschen...det kallas "skygglapp"...

"Heja Munters"

Vänligen

TMC

PS I dialogen idag så undrade han om inte hans personal ändå skulle ut och ställa in alla de viktiga parametrarna som bara fackfolk har kunskap till på den avfuktare dom kommer att leverera.... Nej, det skall dom inte för på Munters HomeDry finns inga speciellt märkliga ingenjörsinställningar att göra eftersom det finns två knappar att trycka på...en heter till/från och en heter till/från av konstant fläktdrift...det var bara vid det tillfället jag fick honom tyst ett par sekunder - men sedan kom påståendet att en sådan avfuktningsanläggning inte någonsin kan fungera och att Munters lösning bara är bortkastade pengar...tjena!
 
Jag har använt både Anticimex och Eminenta för överlåtelsebesiktning och är inte imponerad av någondera (bortsett kanske från att de fått till riktigt kluriga förbehåll i sina avtal).
 
Nej det är trist när en så stor aktör som Anticimex inte ger sina uppdragsgivare någon större förtroende och man dessutom läser och hör så pass mycket besvikelser och skepsisism efteråt.

Däremot förbannar jag mig själv att jag inte framgent höll mig till Munters när jag både före och efter jag provat med Anticimex fått SÅÅÅ god hjälp på det seriösa planet från dem - senast idag faktiskt!

Men jag tror vi skall se Anticimex som en god aktör när det handlar om att jaga myror - inget annat!

Vänligen

TMC
 
Oj Oj ... Jag har besiktning på torsdag på just torpargrund med just Anticimex, hoppas dom är mer att lita på innåt landet mitt i småland än vad du råkat ut för på väst kusten TMC. Förstår din frustration TMC :mad:
 
T TMC skrev:
Hej,

Har nu gjort en överlåtelsebesiktning med Anticimex i Göteborg som fick som följd att deras besiktningsman med bakgrund av att fastigheten har krypgrund och att denna även går in i förrådsdelen genom en bergklack föreskrev en fortsatt teknisk utredning i sitt utlåtandeprotokoll.

Det ledde till att vi - dumt nog - beställde deras tjänst "fortsatt teknisk utredning" vilket kostade ytterligare 7500 kr plus moms för att utreda omfattningen av detta fuktproblem innan köpet av fastigheten.

En bekräftelse på denna tjänst omfattande fuktproblem i krypgrund skickades ut till oss per brev.

Nämnda fortsatta tekniska utredning utfördes där teknikern fastställde att krypgrund är en riskbedömning, fastställde även att förhöjda fuktvärden gick att finna i krypgrunden och att det även fanns följdresultat av detta i vårt förråd där berget kommer idagen under en ingjuten sockel. Denna påverkan skulle lösas genom en installation av en avfuktare i krypgrunden i intilliggande utrymme.

Rapporten kom och detta befästes i ord: Krypgrunden bör avfuktas inkluderande en förteckning på rekommenderade åtgärder förutom rekommendationen om att inhandla en avfuktningsanläggning från Anticimex (tänka sig dom säljer det dom kommer fram till...)

Nåväl, offert begärdes, detta kunde inte teknikern svar på varför en säljare kom ut - han kom redan nästa dag, det var ju viktigt att detta gick vidare snabbast möjligt.

Direkt när säljare kom in i krypgrunden kom han fram till att avfuktare var det enda rätta - men när han gick vidare till förrådet där berget kommer idag och vi öppnade upp för detta under den ingjutana sockeln via inspektionslucka protesterade han villt och menade att vi kan inte på långa vägar avfukta rinnande vatten på berg: "-Naturen vinner alltid, den avfuktaren kommer aldrig att stanna!!!!"

Döm om förvåning när teknikern inte ville kännas vid att hans rekommendation skulle omfatta problemet i förrådet...

Vi lyfte via Anticimex Trygghetsavtalsavdelning frågan till teknikerns chef - namn går inte att nämna eftersom Internet är skyddad mot att folk som gör bort sig i tjänsteställning skall kunna gömma sig - men det spelar ingen roll...

Denne menade att detta inte går att reklamera eftersom tilläggstjänsten fortsatt teknisk utredning gällde krypgrund och inte förråd - därför har inte teknikern gjort fel....!!!!!!!!!!!!!!!

Ok - vad gör vi för att få dom att svara på om teknikern missat att redogöra i skrift för det han beskrev i ord vid besöket och det som säljaren menade var fel eller rätt? Jo, med tjänsten Trygghetsavtal hos Anticimex och som kund både med Överlåtelsebesiktning och tilläggstjänsten Fortsatt teknisk utredning (ca 15.000 kr) så blev svaret:

- Du får väl beställa en teknisk utredning till för 6000 kr eftersom det inte var angivet på beställningsbekräftelsen förra gången att det även skulle gälla den delen av krypgrunden som går in i förrådet.

Nu hör det till saken att inför den Fortsatta tekniska utredningen var jag i kontakt med den ursprunglige besiktningsmannen för Överlåtelsebesiktningen och den tekniker som gjorde den Fortsatta tekniska utredning för att förvissa mig om att teknikern satte sig in i omfattningen för problemet och det som besiktningsmannen förordade skulle gälla för Fortsatt teknisk utredning...

...tror nog att någon förstår att jag inte är "speciellt nöjd" med Anticimex och inte med deras avdelningschef inom avdelningen som arbetar med fortsatta tekniska utredningar någonstans i en stoooor stad på Västkusten....hans "slutkläm" i samtalet var att dom bara har nöjda kunder och inte har hört talas om någon som inte tycker dom är de mest kompetenta i branschen...det kallas "skygglapp"...

"Heja Munters"

Vänligen

TMC

PS I dialogen idag så undrade han om inte hans personal ändå skulle ut och ställa in alla de viktiga parametrarna som bara fackfolk har kunskap till på den avfuktare dom kommer att leverera.... Nej, det skall dom inte för på Munters HomeDry finns inga speciellt märkliga ingenjörsinställningar att göra eftersom det finns två knappar att trycka på...en heter till/från och en heter till/från av konstant fläktdrift...det var bara vid det tillfället jag fick honom tyst ett par sekunder - men sedan kom påståendet att en sådan avfuktningsanläggning inte någonsin kan fungera och att Munters lösning bara är bortkastade pengar...tjena!
Det var ju tråkigt, för 1000 andra kunder är helnöjda. Var det kanske du som krånglade ?
 
SM i trådlyft, och dessutom som användarens allra första inlägg???
(Ja, ursäkta om jag är misstänksam i överkant, men om någon skapar en användare för att kommentera på ett 13 år gammalt inlägg är det ju lite...egendomligt)
 
  • Gilla
MrJay och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
B b8q skrev:
...men om någon skapar en användare för att kommentera på ett 13 år gammalt inlägg är det ju lite...egendomligt.
Men nu har Joakim1965 varit medlem sedan dec 2014, så användaren är ju inte skapad nu, för ändamålet. Det har varit ett väldigt tålmodigt arbete om detta är ett försök från AC att försvara sig.
Jag tror inte det är något sådant bakom.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
J Joakim1965 skrev:
Det var ju tråkigt, för 1000 andra kunder är helnöjda. Var det kanske du som krånglade ?
Tog det 13 år att nå 1000 nöjda kunder? ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Disktrasan och 1 till
  • Laddar…
J Joakim1965 skrev:
Det var ju tråkigt, för 1000 andra kunder är helnöjda. Var det kanske du som krånglade ?
Hur vet du detta?
Varifrån har du fått siffran 1000? Den verkar ju konstruerad.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.