Får nog tag på 30% järnsulfat, hur skall jag blanda med vatten för bästa resultat mot mossa?
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Äh, glöm det.. 1 dl/10L vatten.. Jag har dock tänkt att spruta ut det med hjälp av vattenslang, skall fundera ut hur det funkar... :)
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Om jag fattat det rätt så kommer mossan tillbaka. Testa med att ha lite högre gräs. Om inte annat så syns mossan mindre. :)
 
Egentligen är det väl bättre med kort gräs då trivs inte mossan lika
 
  • Gilla
leffe-e och 1 till
  • Laddar…
Har fortfarande inte fått min leverans, min tanke var mossbekämpning innan vertikalskivning, och sedan mossbekämpning igen, i år SKA gräset vara grönare på MIN sida! ;) Mossa är iofs grönt.. ;)
 
  • Gilla
leffe-e och 1 till
  • Laddar…
W
Nån som har provat Grass GTi som dom gör reklam för?
Funkar det bra?
 
Det bästa med Grass GTi är väl att man får en praktisk spridare som man kan använda till järnsulfat sedan. :)
Själva innehållet funkar väl i och för sig men blir dyrt som bara den.
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
thewolf skrev:
Egentligen är det väl bättre med kort gräs då trivs inte mossan lika
Men högt gräs döljer det bättre.:D
 
Styrman skrev:
Men högt gräs döljer det bättre.:D
Mossa trivs där gräset inte trivs - oavsett höjd. En välgödslad gräsmatta får därför mycket sällan mossa, så det bästa man kan göra är att se till att gräset växer utav h-vete. Ta bort mossan, vertikalskär, stödså och gödsla så slipper du mossan framöver. Då blir gräset garanterat grönare på din sida i år...d^_^b
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
hugodog skrev:
Nån som har provat Grass GTi som dom gör reklam för?
Funkar det bra?
Det funkar inget vidare. Dessutom har de problem med spridaren i dunkarna. Det är inte ofta de fungerar som tänkt. q(;^;)p
Själv blandar jag järnsulfat 2 dl/10 liter vatten, funkar mycket bra. d^_^b
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Immobil, hur sprider du det då? Nu är det snart på gång här, har både en gammal GTI-flaska, och en annan variant som funkar likadant som jag tänkt testa!
 
Vattenkanna med ramp eller stril. :cool:
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Det låter jobbigt på 1000 m2 gräs! Jag testar med sprutgrejjerna först, har redan testat med vatenkannemetoden för ngt år sedan, det tar låååång tid.
 
W
Vart får man tag på järnsulfat?
 
Granngården eller i en foderaffär.
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.