Ja så var det då dags att börja fundera lite mer allvarligt för att kanske eventuellt framöver till sist kunna ta ett beslut om golvet vi ska ha.

Skulle kolla runt lite om korkoplast men jag hittar det inte. Någon som vet vilka som tillverkar?
 
Wicanders och Forbo vill jag minnas.
 
Ok, tack, då får jag leta där då..
 
Min far var säljare (Mellansverige) för Wicanders en gång i tiden, typ 70-tal. Visste faktiskt inte att de fanns kvar - gör de det?

Huh vad jag har lagt Korkoplast när jag var typ 10-15år... Undrar om de golven än ligger kvar?!?

JoGi
 
Jag har nämnt detta tidigare ... mitt korkoplast är numera 'slut' men har hållit sig snyggt i 20 år. Har utsatts för absolut det tyngsta slitage tänkas kan under dessa år.

Man säger att det nya är bättre med tätare kantavslut.

Jag lägger definitivt nytt korkoplast i kök & hall.
 
Japp, nu har jag hittat Wicanders korkoplastgolv. Det blir perfekt i huset. Helst skulle jag vilja ha samma golv över hela bottenvåningen. Hållbart, miljövänligt och praktiskt. Nu gäller det bara att övertala gubben om detta. Han vill bara ha trä-ligt trägolv..


Har du nåt mer bra övetalningsargument Yonna?
 
Underhållsfritt! Ett trägolvs ytskikt måste 'temps en temps' förnyas, åtminstone om det gäller utsatta platser. Korkoplasten är varm, mjuk, lite sviktig, tyst & go att gå på.

Samtidigt skulle jag nog ändå lyssna på din gubbes :-* synpunkt ... jag tycker själv att korkoplasten är ypperlig i kök/hall ... skulle aldrig lägga det i hela huset. Träigt trägolv i vardagsrum, sovrum etc låter bättre ;)
 
Finn Wikanders på nätet? Någon som kan ge mig en länk i så fall?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.