Jag har tänkt att sätt in en kamin i här, å är riktigt sugen på att börja, Just nu ligger de fanergolv, mörk Ek, under litte foam, å sen är det vanlig råspont.

Då tanken är att ställa kaminen i hörnet, så behöver jag ju sa något form av skydd för golvet, å det blir så klinkers är min tanken:)
har hittat ett som jag gillar skarpt,

men är lite kluven till hur jag ska göra,

Har ett förslag å det är att klinka en cirkelformad från foder till foder, för att få en fin sväng i de hela,

eller så kan man klinka en 4kant av de, vad tror ni blir snyggast?


klinkers finns i följande storlekar:
40X40
30X60
60X60
30X30


min tanke är att ta bort faneren, å skruva en gips skiva, å sedan klinka på den...

alt att man tar bort både faner,råsponten å reglar lite till, för det blir ju ganska så tungt i de hörent. å sen på en gips å klinkers
 
väggen är 1000 X 1200mm

IMG_0237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0238.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Glasskiva kanske?
 
Ja, eller en plåt. Det finns eloxerad aluminiumplåt som du kan få i olika färger t.ex.
Klinker känns lite 80-tal tycker jag... Glas klart "modernast" och eftersom ni har ett snyggt golv kanske snyggast...
 
Jag måste riva upp golvet i Hörnet för att regla, på 30cc, då kaminen väger en del, där av klinkers, kommer aldrig kunna plocka i sär golvet, å sedan lägga de igen:(
 
Någon 4kantigt eller cirkel formad för kaminen:)
 
Cirkelformat snyggast, men svårast att få till övergångslisten mellan klinker och trägolv? Så kör fyrkantigt med knäckt ytterhörn. :)
 
Lämna klinkers till firma som kan vattenskära din profil.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
Noseone skrev:
Lämna klinkers till firma som kan vattenskära din profil.
bra ide, har jag inte ens tänk på, men snål å göra självare som man är, så får jag försöka lösa de på något sätt:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.