Hej
Skulle behöva lite råd vilken typ av golv jag ska ha på min balkong. Idag har jag ett klickgolv i acaciaträ som jag oljar in varje år och tar in när vintern kommer. Tyvärr är det en hörnbalkong i syd-västläge och belägen högst upp utan tak så golvet är utsatt för stark hetta och regn och har efter något år blivit väldigt fult. Skulle vilja ha ett golv som kan ligga på året om som helst är helt underhållsfritt. Tittat på om jag ska lägga tryckimpregnerad trall men eftersom jag inte så händig skulle jag helst nöja mig med någon typ av klickgolv.

Har ni tips på något kolv i komposit eller annat material som klarar hetta och inte bleknar.
PS. Haft en plastmatta för utebruk på golvet tidigare och den torkade efter en sommar och smulades sönder.

Thomas
 
Varför inte helt enkelt ett så'nt här:
374032.jpg

http://www.jula.se/golvplattor-1-m-11-pk-374032

Kanske inte världens flashigaste, men oömt och vädertåligt.
Finns nog i trä/träimitation också om man vill ha ett "sobrare" utseende.
 
Klinker? Jag har aldrig provat plattor av den typ KoW visar men jag inbillar mig att det lätt samlas skräp under dom som antagligen är bökigt att bli av med.
 
På balkongen går det ju bra att dammsuga.
 
KnockOnWood skrev:
På balkongen går det ju bra att dammsuga.
Jo det klart. Jag har som sagt aldrig provat den typen av plattor men vi har katter och jag skulle tro att det skulle samlas rätt mycket "katthårröra" under plattorna som kanske inte är helt lätt att suga upp.
 
Vanlig tryckt trall är nog bäst.

Är det en liten balkong? Isåfall så kanske det räcker med några kvadratmeter trall. Då borde du kunna mäta upp längden på balkongen och sedan gå till ett byggvaruhus och be att hjälp att såga upp lagom många trallbitar och reglar i rätt längder. Sedan är det bara att bära upp och skruva ihop på balkongen.Lämpligtvis delar du upp golvet i några delar så att du kan städa under.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.