Jag har ett Marmoleum click i köket som jag är otroligt nöjd med. Men hur kan man skydda det ytterligare?

Är det någon här som har behandlat det med vax eller liknande för att "täta samt att lägga skyddslager" på ytan?
 
*suckar* Sökte på forbos sida och länkades hit. Flytande vax verkar fortfarande vara det som används. Utspätt vid vanlig tvätt och konc vid underhåll
 
Där har jag också varit....

Men man kan ju alltid hoppas på att någon fått ett tips i en butik som visste ;)
 
B
som det stod golvvax/polish???
ska ni ha märke/namn på produkt?
 
Precis, jag kanske inte uttryckte mig helt rätt där. Men förslag på märke/namn skulle uppskattas om det är någon som testat någon produkt som funkat bra !
 
Forbo rekommenderar PLS I-Vax vilket fungerar utmärkt.
Dock har Forbo en väldigt stark yta på samtliga sina linoleumgolv vilka inte behöver behandlas på lång tid efter installation. Du kommer märka det då vaxen inte sugs in i golvet utan bara kasar runt.

Använd inte Polish vilket bildar en yta som är hård och därför inte kan följa golvets små rörelser (krakelerar över tid)
 
Duttarmajster
Linoleumkompaniet rekommenderar I-Vax även idag. Jag har använt det och tycker det luktar gott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.