Hej,

Jag upptäckte att vårt runda fönster har fått någon slags fuktskada, se bilder. Det är en list, uppenbarligen gjord av något fibermaterial, som har "delminerat". Jag tycker plåtarbetena ser rätt bra ut, och har svårt att tro att det skulle ha droppat eller runnit några större mängder vatten ner direkt på listen, men vad vet jag.

Vad skall jag göra? Kan man sätta dit någon extra plåtremsa och täta med silicon?

Den första bilden visar plåtskoningen och de två andra visar den skadade listen.
 
  • IMAG0318.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0317.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG0316.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det kunde ha varit snö som legat på och tinat till vatten närmast glaset. Vänd dej till tillverkaren med reklamation .... det ser ut som konstruktionsfel /materialfel. Måste fönsterblecket vara så djup på undersidan? Behövs det en så djup hylla som kan samla dam, skräp, snö och vatten?
gaia
 
Hmm just det, kan ju vara snö som fastnat där! Garantier är nog kört dessvärre, fönstret är 13 år gammalt. Jag funderar på att försöka såga ut en likadan ram i MDF, måla ordentligt, spika dit den och täta med silicon. Borde funka om den inte går sönder?
 
Jag hade inte använt MDF, utan något som är fuktstabilare i gund.
Antingen såga ut en trälist i gran/fur eller i marinplywood,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.