Jag behöver lite hjälp att hitta runda dörrhandtag för innedörrar till ett vettigt pris. Jag har letat här, men bara funnit gamla trådar och jag har sökt i de lokala bygghandlarna, men de vill ha saftigt med pengar för det lilla sortiment de har.

Jag tycker att jag är hyggligt begåvad på att söka på nätet, men på svenska sidor finner jag inte mycket, och några bra utländska sidor har jag inte kommit över.

Anledningen till att vi vill ha runda handtag är att vi har en katt som gillar att öppna dörrar, och vi är trötta på att vända på alla handtag.

Alla tips är välkomna! :)

# bror
 
Kolla på
SIBES.SE
svensktillverkande beslag , dom har .
 
Marknaden för dessa är mycket liten och det finns inte många tillverkare.
Jag är pterförsäljare för Specialbeslag och sålts derats någon gång men billigt är det inte!
Dom finns inte med på deras hemsida men bor du i Göteborgstrakten så kan du ju alltid ta dig en tripp till dom. Dom har i lite olika former och i Krom, borstat och mässing.
Välkommen till Specialbeslag AB
 
Det lär inte bara bli katten som får problem med att öppna dörrar...
... men det finns ju ovala varianter också som verkar mer greppvänliga.
 
Hejsan,

Habo har flera runda/ovala dörrhandtag i sitt sortiment, se bilder nedan. Deras produkter finns på de flesta stora byggvaruhus, kolla under "Närmsta butik" på deras hemsida för att hitta återförsäljare i din närhet.

Bilderna visar handtag A79, A1459 och A680.

Lycka till!
Mvh Anna
 
  • A79.jpg
  • A1459.jpg
  • A680.jpg
habos har jag sett, och jag gillar verkligen den som är längst upp till vänster. Enda nackdelen är att de kostar en hel del. På 9 dörrar så springer pengarna snabbt iväg...

# bror
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.