Hej.
Är det någon som vet ifall det finns något som liknar de dörrstängningsdämpare man har på köksdörrar, fast mer anpassat för en ytterdörr?
Problemet jag har är att ytterdörren är väldigt enkel att få att smälla igen så att hela huset skakar och med tre barn (inklusive alla polare) så är jag rädd att fasaden ska ramla ned en vacker dag :)

Tacksam för tips
 
Aha, den ser rejäl ut. Tack för tipset.
 
Milkshaken
ser ut som dom man har på skolor... Men varför inte en traditionell dörrstängare? Den kan du ju ävenb justera stängningshastigheten på, med hjälp av ventilskruven..
 
Går med en vanlig enkel öppningdämpare,, sådan variant som du skruvar på för att exempelvis låsa i öppet läge. Dessa går att ställa in så att du inte kan smälla igen utan du får lägga en konstant kraft hela vägen.

(Artnr: 342444) på jula fungerar enligt ditt önskemål att få bort smällande dörrar. Dessutom vinner du även att du får fjäderdämpning i s att ifall dörren blåser upp eller kastas upp så dämpas den även där effektivt
 
Jula-bromsen var ju lite billigare. Dörren är relativt tung, men det kanske funkar. Jag har något liknande på källardörren, men enbart för att kunna låsa den i öppet läge. Det är ännu enklare än julas och kostade högst 50kr. Den dörren är väldigt lätt å andra sidan. Balsaträ och aluminium :)
 
Man ska skynda långsamt.... slog till och köpte Jula-bromsen och monterade den igår kväll. Fungerar jättebra faktiskt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.