Hej!

Finns det någon vänlig själ här som har en måttskiss i profil på Trivselhus liggande panel?
Eller någon liknande ska jag väl tillägga.

Mycket tacksam för tips.

Mvh S
 
Verkligen ingen som har några tips?
 
Vi bygger med trivselhus och har valt liggande panel...
 
Hej,

Här är en bild på tvärsnittsytan på Trivselhus liggande panel. Den är på 22x160. Har själv denna panel på huset och är mycket nöjd.

Ska nu bygga garage och vill då ha samma (el liknande) panel på garaget. Har kontaktat Trivselhus, men dom verkar ha fullt upp att kunna leverera till sina egna hus just nu, så tyvärr får jag försöka hitta något annat.

Någon som har en idé? Finns det liknande paneler på markanden (behöver inte vara exakt)? Jag hittar bara 22x145 eller 22x170. Om man går ihop och får lite större volymer, är det då lönsamt att få detta upphyvlat? I så fall vilka sågverk kan hjälpa till med sådant?
 
  • Tvärsnitt_THPanel.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bable skrev:
Hej,

Här är en bild på tvärsnittsytan på Trivselhus liggande panel. Den är på 22x160. Har själv denna panel på huset och är mycket nöjd.

Ska nu bygga garage och vill då ha samma (el liknande) panel på garaget. Har kontaktat Trivselhus, men dom verkar ha fullt upp att kunna leverera till sina egna hus just nu, så tyvärr får jag försöka hitta något annat.

Någon som har en idé? Finns det liknande paneler på markanden (behöver inte vara exakt)? Jag hittar bara 22x145 eller 22x170. Om man går ihop och får lite större volymer, är det då lönsamt att få detta upphyvlat? I så fall vilka sågverk kan hjälpa till med sådant?
Hej & tack för info & bild. Vi skall låta ett sågverk göra panelen åt oss. Kanske kan samköra något så kommer vi säkert ner i pris. Jag ska snacka med vår byggare så återkommer jag till dig.

Mvh M
 
Låter bra!

Ja, det är nog en fördel ju större volymer man har. Hur mycket behöver du? Jag behöver c:a 70kvm.

Någon mer som är intresserad?

Jag har förresten en ritning nu med samtliga mått på panelens tvärsnitt.

/A
 
Bable skrev:
Låter bra!

Ja, det är nog en fördel ju större volymer man har. Hur mycket behöver du? Jag behöver c:a 70kvm.

Någon mer som är intresserad?

Jag har förresten en ritning nu med samtliga mått på panelens tvärsnitt.

/A
Hej igen! Jag har vart i kontakt med min byggare och han kollar möjligheterna. Jag behöver ca: 280-300 kvm. Skulle nog vara en fördel om vi kunde lämna över ritningen med till sågverket.

mvh m
 
Finns risk för fukt vid liggande panel? Att vatten hänger kvar under panelen?
 
Stefan & Tina skrev:
Finns risk för fukt vid liggande panel? Att vatten hänger kvar under panelen?
Ja den risken finns. Viktigt att man behandlat & målat trät rätt samt att panelen är korrekt monterad. Finns folk här på forumet som har hus som är 100 år gamla med liggande panel som fortfarande duger.
 
Hej igen,

Det blev mycket ringande och letande innan jag hittade någon som kunde fixa detta till ett bra pris. Nu har jag fått panelen i alla fall och snickarn har fått upp den. Blev kanonbra!

Är du intresserad kan jag fixa mer. Har även c:a 185lpm över som säljes billigt. Skicka ett PM.
 
Hej Bable,

Skall bygga garage och behöver lite liggande panel så jag är intresserad av att köpa. Finns det något kvar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.