Hej,
Finns det någon omvandlare eller liknande att sätta i en kopplingsdosa med större cc-mått mellan skruvarna för att få ett vanligt 1-poligt vägguttag att passa?

Tack!
 
Det finns vägguttag för kopplinsdosa (80 mm), jag har ett uttag i taket i verkstan.
Skulle visst vara någon förstärkt version för skolor.

Protte
 
Eljo rubust går utmärkt att sätta i kopplingsdosa. Fungerar även bra att ersätta de gamla rakapparat-uttagen med ;)
 
ELKO RS 1-vägs infällt funkar fint, finns två stycken nyckelhål som stämmer precis med cc-måtten som en kopplingsdosa har.

ELKO RS 2-vägs infällt och ENSTO JUSSI funkar också bra.
Man sätter en dosskruv i det vanliga "standrad fäst spåret" och den andra skruven i ett litet hål som finns under det andra "standrad fäst spåret" Men det måste ju vara en kopplingsdosa med vridbar ring, så att man kan vrida uttaget så att det hamnar lodrätt.

Eljo trend vet jag inte riktigt, men tror nog att man kan göra på samma sätt där. Fast å andra sidan, vem monterar ELJO idag? ;)
 
Redigerat:
FlyFear skrev:
ELKO RS 1-vägs infällt funkar fint, finns två stycken nyckelhål som stämmer precis med cc-måtten som en kopplingsdosa har.

ELKO RS 2-vägs infällt och ENSTO JUSSI funkar också bra.
Man sätter en dosskruv i det vanliga "standrad fäst spåret" och den andra skruven i ett litet hål som finns under det andra "standrad fäst spåret" Men det måste ju vara en kopplingsdosa med vridbar ring, så att man kan vrida uttaget så att det hamnar lodrätt.

Eljo trend vet jag inte riktigt, men tror nog att man kan göra på samma sätt där. Fast å andra sidan, vem monterar ELJO idag? ;)

Provade ett ELKO RS 1-vägs uttag (infällt) men det var för litet för en 80mm kopplingsdosa (tror skruvmåtten är cc 67mm)
Någon som har lyckats hitta ett uttag som funkar?

//Daniel
 
danodee skrev:
Provade ett ELKO RS 1-vägs uttag (infällt) men det var för litet för en 80mm kopplingsdosa (tror skruvmåtten är cc 67mm)
Någon som har lyckats hitta ett uttag som funkar?

//Daniel
Det ska funka, du har hål i hörnen på metallen som ska passa i skruvhålen, du får vinkla skruvhålen så att dom är snea (om du nu inte vill ha ett snett uttag ☺
 
Elko säljer en metallram för att gå över från cc80 till cc67.

Sedan finns det dubbeluttag att sätta i apparatdosor. Jag tror att Schneider har det t.ex. Jag har ett sådant i stället för ett lamputtag på ett ställe .
 
petersv skrev:
Elko säljer en metallram för att gå över från cc80 till cc67.

Sedan finns det dubbeluttag att sätta i apparatdosor. Jag tror att Schneider har det t.ex. Jag har ett sådant i stället för ett lamputtag på ett ställe .
Låter smidigt, ska se om jag kan hitta en sån! :)
 
  • Gilla
Robin80
  • Laddar…
Hojte skrev:
Det ska funka, du har hål i hörnen på metallen som ska passa i skruvhålen, du får vinkla skruvhålen så att dom är snea (om du nu inte vill ha ett snett uttag ☺
Ah, men om skruvhålen inte är "snurrbara" så kommer allt snitta snett, eller förstår jag dig fel nu? :x
 
  • Gilla
noupe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.