Vi ska bygga ett litet trumpodium för digitaltrummorna, i storlek ca 140 x 170 cm.

Enklast möjliga konstruktion borde vara en skiva - på ljuddämpande fötter. Kan Sylodyn vara något?

Är mdf vettigaste materialet?

Var hittar man så stora skivor?
 
Redigerat:
jarlh skrev:
Är mdf vettigaste materialet?

Var hittar man så stora skivor?
Råspont torde vara billigast, snyggast och bäst. Ovanpå detta en gummimatta, eller ännu hellre men mindre lättstädat, en vanlig matta typ heltäckningsmatta, trummor halkar ju gärna omkring om det finns minsta möjlighet.
 
Råspont? Men med råspont behövs väl någon sorts ram eller reglar under?

Jag hade ju tänkt mig en enkelt konstruktion med en enda stor skiva, plywood/mdf/osb/whatever (jag vet inte...) med ett gäng fötter under.

Matta att lägga ovanpå har vi redan en som fungerar bra, dvs nuvarande trummattan (typ tjockare heltäckningsmatta.)
 
Lägg sj pall underst på golvet , skruva fast valfri tjock skiva i pallen.
Det blir ca 15-18cm högt med pall + skiva.
Tar du friska riktiga sj pall och inte engångspall så blir det stabilt.:)
 
Syftet är alltså för hemmabruk. Trumsetet står i ett sovrum på andra våningen. Det låter lite till rummen intill, inte så att det stör. Men på bottenvåningen hör man pedalstampandet alldeles för högt.

Det finns en variant där man tar två lika stora skivor, borrar lagom stora hål rakt igenom båda skivorna. Man lägger först ut ena skivan, placerar tennisbollar i groparna, och lägger därefter på andra skivan:
3380294795_49b2d7206f.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är ju mitt trumset mycket större än det där på bilden, jag behöver 140 x 170 cm för att få plats.

(Lastpallar tror jag inte skulle tillåtas av samtliga familjemedlemmar.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.