Byggmax har dessutom kostat på sig att filma produkten så man kan se hur den ser ut i 360 grader..

Nej jag tror inte det kan skilja sig något märkbart i kvaliteten..
 
Jag har alltid undrat vilka som handlar hos Beijer... :rolleyes:
 
De kanske är kvar i rabattsystemet? Hantverkaren får 70% rabatt och betalar därför "bara" 24:90.
 
Inte lika stor prisskillnad men ändå. PL400, en tub på byggmax, 58,95 kr. Identisk tup PL400 på XL-bygg i Terp 119 kr. Är tyvärr tvungen att handla på XL-bygg ibland eftersom de finns på orten men deras priser på vissa varor är helt sjuka. Till deras försvar måste jag kanske tillägga att på vissa andra varor skiljer det väldigt lite.
 
Jag handlar en hel del på Beijer eftersom det ligger runt hörnet. Men man måste kolla priserna hela tiden, ofta känns det som dom måste räknat fel..... Sen finns det andra grejer som är klart konkurrensmässigt prissatta. Bra sortiment har de ju också.

Sen kan man ju inte sticka under stol med att Byggmax är sjukt billiga. Tyvärr ligger närmaste en bra bit bort...
 
Tog inoffert från beijer på diverse byggmaterial, med 15% rabatt slutade det på ca 37000:-, jämförde med byggmax, strax under 30000 utan rabatt. Så beijer är generellt dyrare när jag har jämfört priser.
 
Larsa skrev:
Jag handlar en hel del på Beijer eftersom det ligger runt hörnet. Men man måste kolla priserna hela tiden, ofta känns det som dom måste räknat fel..... Sen finns det andra grejer som är klart konkurrensmässigt prissatta. Bra sortiment har de ju också.

Sen kan man ju inte sticka under stol med att Byggmax är sjukt billiga. Tyvärr ligger närmaste en bra bit bort...
Det är samma sak för mig. Jag cyklar förbi beijer på väg hem från jobb, och i detta fallet åkte jag inom, för det var bara denna böj jag behövde. Jag köpte den inte, då jag visste byggmax pris. Det som händer nu är att jag får ta bilen 4 km till byggmax och kommer då, totalt med bensin, förlora på agerandet. Hmm, jag får hitta andra saker att köpa på samma gång, så jag kan motivera mitt beteende.
 
I detta fallet verkar Beijer ligga en bra bit över grossisternas fantasifulla prislistor. Jag gissar att eftersom detta inte är någon varugrupp som Beijer säljer så mycket av så har de kompenserat detta med en galen prissättning, vilket får till följd att de säljer ännu mindre...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.