Sprang på en behandling av glas, Aquapel, som verkar intressant för att slippa tvätta duschhörnan så ofta. Med tanke på att det sitter så länge på en vindruta så borde det sitta en livstid i duschen :D
Någon som testat?

http://www.waxdog.se/product.php?id_product=3

Den nedersta videon på sidan visar effekten. Om man tänker att en duschhörna är helt vertikal så borde effekten bli ännu bättre.
 
Jag har provat detta på en ny duschvägg och jag har inte blivit nöjd
visst rann vatten dropparna av till en början det räckte med en skrapa att få glaset klart och fint men efter ett halvår så märkte jag ingen skillnad utan att det blir kalk och tvål rester kvar som man får ta bort med annat putsmedel
Jag kommer inte att köpa detta igen det är inte värt pengarna
Någon annan som kan rekomendera ett bra medel?
 
Var det exakt detta du testade?
Jag chansar på en behandling. En hundring är det värt. :D
 
Jag testade ett medel från DITEC och deras produkt Glastec jag var väldigt nöjd med behandlingen på bilrutan där jag kommer att använda detta i fortsättningen men inte på duschväggen.
Såg nu att Waxdog hade ett bra pris så du kan ju prova. Jag gör det inte igen.
Kom ihåg att du måste köpa minst 2 st för väggarna är ju stora
 
Redigerat:
Ja lika bra att ta 2, jag har rätt stora dörrar.
Ska bli spännande detta!!
 
Eller satsa på matta glas. Med ornament? :)
 
Jag har testat alla möjliga varianter, allt från Biltemas glasbehandling för 50 kr till nån super nano för 500 kr, de fungerar men bara under en begränsad period. Skulle ha valt matta glas istället för klarglas, speciellt eftersom vi har eget kalkrikt vatten.
 
Vi ska ha matta nästa gång. Orkar inte slås med kalken / tvål.
 
Nu har jag ju inte matta glas, det är lätt att vara efterklok.
Biltemas och många andra medel är ju ett silikonbaserat medel som läggs ovanpå. Det här ska bilda någon slags kemisk förening med glaset. Hur fattar jag inte.
Nu blir det amerikansk reklamfilm : http://www.youtube.com/watch?v=clFQ366w2DI
 
Ungefär som nanoprodukter ska göra alltså, det är ju inte mycket pengar så det är bara att testa, ingen skulle bli gladare än mig om det fungerade bra.
 
Nu har jag kört en dryg vecka med Aquapel och det fungerar över förväntan.
Vattnet stöts bort från glaset, riktigt häftigt att se.
Jag gjorde rent glaset riktigt ordentligt enligt instruktionen och sedan la jag en ampull per glasdörr och det blev nog lagom mängd.
Rekommenderas
 
Du får återkomma med en rapport efter 1 månad eller så så får vi ta del av långtidstest. Tack för rapporten!
 
Dags för ny rapport :)
Snart en månad med Aquapel och det funkar precis lika bra nu som i början. Vilket iofs inte är så konstigt om det ska hålla upp till ett år på en bil-vindruta där torkarna går frekvent. Konstigt om det inte sitter längre i en dusch. Iaf, jag är hur nöjd som helst och för dom pengarna så känns det ännu bättre.
 
Tack för återkopplingen, får bli beställning på en sån så småningom, är dock fortfarande lite skeptisk om det hjälper mer än de andra medlen på vårt kalkrika vatten.
 
Vi har inte jättekalkrikt vatten direkt så det kan jag tyvärr inte svara på.
Men skulle alltså droppar med mer kalk i sitta kvar "hårdare" menar du?
Jag trodde bara dom lämnade mer fläckar efter sig?
Finnessen med behandlingen är ju att alla droppar rinner ner på golvet d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.