Hej!

Vi funderar på att beställa vårt badrumsporslin från Megabad i Tyskland eftersom det är ungefär halva priset på varorna där. Finns det någon som har erfarenhet av att handla därifrån? Fungerade allt?
 
Jag gjorde precis som du, jämförde priser i Sverige med de Megabad erbjöd, och fann att de var mycket billigare.

Efter mycket våndande (obefintliga tyskakunskaper löstes med hjälp av Babelfish) beställde jag mitt porslin från Megabad den 22 augusti.

Betalningen sköttes via banköverföring och tog en knapp vecka innan jag fick en bekräftelse från Megabad att pengarna kommit in på kontot.

Nu ligger min beställning "vilande" i och med att Megabad i sin tur har beställt varorna från den fabrikör jag valde (Keramag).

Hittills har allt fungerat som planerat och jag hoppas att varorna kommer inom ett par veckor.

/Urban



 
Hej urbwi!

Tack för ditt svar! Hur går det med dina varor? Vet du när du får dem? Lägg gärna in en kommentar när du fått din leverans och tala om hur lång tid det tog och om produkterna motsvarade förväntningarna.
Känner du (eller någon annan) till om Megabad har någon "riktig" butik dit man kan åka och handla direkt? Vi vet inte om vi orkar vänta så länge på våra varor nu när vi bestämt oss för vad vi vill ha. Eller finns det någon annan butik i Tyskland där man kan handla badrumsporslin till bra priser. De fabrikat vi är intresserade av är Duravit och Vola.
 
Nej, jag har inte fått några varor från Megabad ännu. Jag fick en bekräftelse från Megabad den 28 augusti (den jag skrev om tidigare).

I bekräftelsen står det att Megabad kommer att kontakta mig när varorna finns hos dem och klara för leverans.

Man kan även logga in med det användarnamn man skapar hos Megabad och kolla/följa sin varukorg.

Duravit finnar Du även hos Badoo.se om än något dyrare än hos Megabad.

Även jag var intresserad av Vola. Kollade priser hos Megabad, Sigro och hos www.evvs.dk.

Det visade sig att "evvs.dk" var billigast så jag la min order där. Detta skedde förra veckan.

Kändes som en "baggis" att beställa via deras hemsida när man nästan förstod språket och kunde nyttja kontokortet.

Urbwi


 
Hej!

Skickar upp den här tråden igen. Är precis på väg att skicka iväg en beställning till Megabad men skulle verkligen vilja höra erfarenheter från någon som handlat där och fått sina varor. Finns det någon mer e-butik som säljer Duravit-porslin och HansGrohe Axor Pharo-kranar till bra pris?

Mycket tacksam för tips erfarenheter.
 
Lite off topic, men, F-n rent ut sagt att jag har missat den här danska e-vvs >:( :'(
Har precis installerat Hansgrohe´s takdusch, och blandaren kostade halva priset mot vad jag betalat. Har också redan köpt köksblandare, men ser att de är superbilliga på Oras blandare, den med automatisk handkran under den stora kranen... Big mistake fr min sida, men lycka till alla andra....
TyraMyra
 
Har precis beställt prylar från megabad, kommer lägga upp kommentarer allt eftersom affären (förhoppningsvis :cool:) går i lås.........
Priserna är i vart fall helrätt.
 
Hemmakatten
Har också precis lagt beställning hos Megabad. Enda jtråkigar att man får bekräftelseen och alla avtalsparagrafer på tyska. Lite småjobbigt att traggla sig igenom med hjälp av sin gamla skoltyska.
 
Några erfarenheter från min beställning på Megabad.com

Jag beställde mina varor den 22 augusti och betalade omgående via banköverföring. I slutet på augusti fick jag en bekräftelse på att betalningen kommit fram och att man skulle beställa varor enligt min order.

Jag har ännu inte fått några varor från Megabad men jag fick en bekräftelse förra veckan (19 oktober) att min order var komplett och skulle skickas dagen därpå. Bekräftelsen innehöll bl a ett fraktsedelnummer så att man kan spåra godset via Internet.

Orsaken till den långa leveranstiden, enligt Megabad, är att det porslin jag beställt tillverkas endast när det finns tillräckligt många beställningar (Keramags 500-serie med Keratech).

Normalt sett skall det ta mellan 3 – 6 veckor från det att ordern läggs till dess man har varorna, enligt Megabad.

Jag har vid ett flertal tillfällen mailat till Megabad och frågat varför min order dröjer.

Första mailet skrev jag på engelska men fick inget svar. Resterande mail har jag skrivit på tyska och då har man svarat mig till dagen därpå.

Eftersom jag inte kan tyska har jag använt mig av Altavistas ”Babelfish” för översättning (http://babelfish.altavista.com/) mellan engelska och tyska för de mail jag skickat. Jag har även använt Babelfish för de mail jag tagit emot. Då för översättning från tyska till engelska. På så sätt har jag kunnat ”förstå” tyska även om översättningarna inte är perfekta.

Hoppas att era beställningar går snabbare än vad min gjort.

PS. De Volakranar jag beställde från e-vvs.dk kom efter ca 3 veckor. E-vvs.dk kändes seriösa och var snabba att svara på frågor DS.

Urbwi
 
Hemmakatten skrev:
Lite småjobbigt att traggla sig igenom med hjälp av sin gamla skoltyska.
Jag använde en kontakt som har tyska som modersmål, tog tjugo minuter att gå igenom all text och då kunde jag dessutom fråga om det var något jag undrade över.

 
Nu har jag också äntligen beställt mina varor från Megabad. Men jag hoppas verkligen att det att det inte tar så lång tid som det tog för dig Urbwi. Jag gör ett nytt inlägg när jag fått mina varor och berättar om mina erfarenheter.

 
Varorna har anlänt till Östersund!

Efter en hel dels detektivarbete har jag nu lyckats spåra mina varor från Megabad. De finns i Östersund för utkörning!

När jag inte hade hört något om min frakt i onsdags sökte jag rätt på vilken firma som tar över frakten från den tyske speditören, Dachser, i Sverige. Jag hamnade hos Transportkonsult gruppen AB i Stockholm.

Det visade sig att man "inte hade en aning" om var mina varor fanns. Det hjälpte inte med att jag gav dem mitt tyska fraktsedelnummer eftersom deras system inte tillät att man spårade gods i Dachsers system. Jag fick rådet att kontakta Megabad för att skaffa fram mera information om frakten.

Jag mailade Megabad, för sjätte gången, och frågade efter mer info om frakten. När Megabad inte hade svarat mig igår så jag ringde Transportkonsultgruppen på nytt.

Efter en stunds dröjsmål i telefonen fick jag då beskedet att mina varor hade skickats till Östersund, via Sundsvall, redan den 23 oktober. Snacka om att ha noll koll på den firman.

Nya samtal ledde mig fram till lokala firman (DFDS) som skall köra ut varorna och vi kom överens om att de skall köras ut på måndag morgon. Utköraren lät något stressad eftersom vi fått närmare 40 cm snö det senaste dygnet.

Hoppas bara att allt är helt så att man slipper allt strul med transportförsäkring etc.

Urbwi


 
Vi köpte nytt från www.badoo.se. Samma sortiment som megabad. Iofs Svensk moms. Allt klaffade dock. Bra service!
 
Skiljde dock ganska mycket i pris i mitt fall.
Jag köpte ett badkar och en badkarsblandare samt två tillbehör till badkaret (fötter samt vattenlås/överfyllnadsskydd) pris på badoo var 15267:- inkl. frakt, megabad tog 9662:- inkl. frakt för samma prylar..........
 
Jaha, så var mina prylar på väg då, allt har fortlöpt enligt planerna hittills, och dom svarar på mail dagen efter om man frågar något.

återstår att se om frakten nu kommer fram.........bör komma i nästa vecka.

urbwi: hur lång tid tog det till östersund från att leveransen gått från tyskland??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.