Halloj!

Den 19/1 flyttar vi in i vår BR-lägenhet. Lägenheten är i bra skick, men med en väldigt tråkig och sluten planlösning och inredning från sent 80-tal/tidigt 90-tal. Därför har vi planerat att slå ut några väggar, göra om köket och lägga nytt golv.
Idag bor vi i en HR på 36 kvm (nästan hälften av nya lägenheten) och kommer inte ta med oss särskilt mycket i möbelväg från lägenheten eftersom möblerna är väldigt anpassade efter storleken (loftsäng, etc).

Någon som kan komma på tips om vad man ge sambon (eller egentligen gemensam "familjejulklapp") som skulle vara kul i nya lägenheten. Tanken är att julklappen kommer bestå av en bild eller "presentkort" på det som ska ges.
 

*Soffa
*Verktyg (ni ska ju renovera en del)
*Köksmöblemang till den nya matplatsen
*Fotoalbum där ni kan sätta in renoveringsbilder.

Om jag flyttade till nytt skulle jag önska mig nya mattor, gardiner, handdukar, sängkläder och annat lull-lull.
 
Själv skulle jag bli jätteglad för ett presentkort på X antal arbetstimmar för en snickare - som man sen kunde ringa in när man behöver, för att fixa såna där svåra och tråkiga småsaker som man aldrig får till själv (lister!)
 
hahaha ... klockrena tips!
Jag gillar det där presentkortet på snickartimmar! :D
 
Något vi upptäckt är att det är både lättare och roligare att arbeta med ordentliga verktyg, typ "Martin Timell-verktyg".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.