Är det någon som har de "nya" sorterna i porslin? Hur är dom? Funderar just på om de kan suga åt sig typ rödbetsaft om man inte snabbt tvättar ur och också hur lätt går det fliser om man råkar dänga stekpanna lite hårt i ?
 
Risken är väl att du slår sönder diskhon med buller och bång om du diskar gjutjärnsgrytorna för våldsamt.

Jag skulle nog se till att det är glaserad plåt istället.

 
Några kompisar som har detta och visst är det snygg men bara så länge det är rent. Gången är alltid: först diskar man det man ska diska och sedan diskar man diskhon.
 
sirbo skrev:
Några kompisar som har detta och visst är det snygg men bara så länge det är rent. Gången är alltid: först diskar man det man ska diska och sedan diskar man diskhon.

Det gör man även på de rostfria :-/
 
Missförstå mig rätt!
Minsta smula eller stänk lyser mot vitt porslin.
 
Vi hade just denna diskussion uppe för ngn månad sen´...

Kontenta: Det är snyggt, läckert & dagsaktuellt men mycket opraktiskt & dyrt i längden (allt sönderslaget porslin/glas etc).
 
Vi har haft porslinsho från Ikea i ett år nu. Inte ett enda glas har slagit sönder mot diskhon. Och inget annat har gått sönder i hon heller. Och rent håller man väl överallt ändå? Torkar av och polerar spisen och på andra ställen, så jag ser inte en porslinsho som något ni inte ska ha bara för det är opraktiskt (om det nu är det?).

Fast jag kan säga att man tröttnar lite på den. Nu när vi ska bygga ska vi ha rostfritt, det känns lite bättre i längden.

Jag lever lite efter att allt måste inte bara vara superpraktiskt hela tiden, det är ju även viktigt att det är en fröjd för ögat ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.