Vi har Tomelilla från IKEA. Bra är väl att den är skön att krypa upp i, dåligt är att ryggkuddarna är lösa och blir helt knöliga så fort man sätter sig, så det är ett fasligt puffande med kuddar hela tiden! Nästa soffa ska ha fasta ryggkuddar.......
 
Har samma som Snigel och håller helt med!!!!

Pernilla
 
Önskar att fler kunde svara på detta. Är på jakt efter en ny soffa. Är förtjust i MIO Coffee Jamaica med ekben till! :D Är det någon som har tips om en skön snygg soffa ???

Pernilla
 
Pillan:

Coffee på MIO är en riktgit bra och skön soffa! Rekommenderar den varmt... Eller kanske Monza eller Hollywood beroende på vilken stil man vill ha...
 
pillan71 skrev:
Önskar att fler kunde svara på detta.
Farmors gamla soffa från 50-talet el däromkring ;D ;D ;D
Förovrigt jätteskön att sitta och ligga i fast den inte ser så ut med sin hårda rygg. En ombestämbar blank grönfärge m "rokokkomönster", lite åt det militära hållet ::)

Men seriöst, är ochså på soffajakt till nybygget, och funderar lite på modulsoffa från EM, någon som har erfarenhet av dom (valfri! ;))

hanneli
 
har två soffor från njudex, den ena med chill out. helt underbara. har avtagbart o tvättbart tyg vilket även det är perfekt! iof var soffan dyr men kvaliten är super! ;D
 
Funderar också på Coffee från Mio, tittade på liknande på EM, men storleken passade inte :-/
 
Hej,

Vi har Hollywood XL från Mio... 2,7mx1,10m på en höft
Dock med klass 5 läder(detta för att den inte ska "puffa" sig som en turresoffa....;) )
klass 5 är ett tjockare läder.

Allt detta i mörkbrunt,nästan svart om man inte har solen direkt på soffan(som vi har, då ser man att den e brun)

ska försöka posta lite bilder när vi e klar med allt fix i huset...

/Steksmar


 
Har två vita treor från EM som jag är nöjd med :). Vi har haft både soffor med "fast" tyg över hela soffan och soffa med lösa hårda dynor och lösa mjuka dynor och är nu tillbaka på lösa hårda dynor. Kommer aldrig mer att köpa mjuka dynor :-X. (men man var ju tvungen att testa det man säljer)Kanske är vi för pedanta ::) Men man var ju o puffade på dom jäkla dynorna dagarna i enda :p Är glad för att vi inte hade dom sofforna när ungarna var små,då hade vi hårda dynor. Men nu har man haft det också så aldrig mer :-X.
 
Steksmar skrev:
Hej,

Vi har Hollywood XL från Mio... 2,7mx1,10m på en höft
Dock med klass 5 läder(detta för att den inte ska "puffa" sig som en turresoffa....;)  )
klass 5 är ett tjockare läder.

ska försöka posta lite bilder när vi e klar med allt fix i huset...

/Steksmar
Gärna!!!! Vad innebär de olika klasserna? Är det Bycast, Semianillin eller... Och, hm, vad menas med Turresoffa?

jessica skrev:
Vi har haft både soffor med "fast" tyg över hela soffan och soffa med lösa hårda dynor och lösa mjuka dynor och är nu tillbaka på lösa hårda dynor.
Antar att Tomelilla är lösa mjuka, och att jag vill ha lösa hårda. Antar att det bara är att sätta sig och prova :D

Pernilla (som snart måste byta elektronisk info mot fysisk)

 
Har precis beställt en soffa från Svenska hem ( Oxford, 3 sits med divan, beige)
Detta tyckte vi var bra:
Lösa kuddar i ryggen så man kan bulla upp hur man vill.
Liggdel(divan)SKÖNT!!
Tvättbar

Har för närvarande en skinnsoffa som vi köpte för 4 år sedan som jag ångrar bittert idag pga att jag alltid fryser när jag sitter i den och så passar den inte in till våra övriga möbler som vi köpt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.