Hej!

Är det någon som har tips på hemsidor/ eller nån som har bilder på hus/ inredning i "New England" stil?

Skall precis börja bygga vårt hus vid havet och jag tycker det är sjukt snyggt med den rena ljusa, klassiska "New England" influerade stilen. Alla tips emottages med öppna armar! :)

Mvh Gagga

 
Hej Gagga,

Kul att du funnit denna luftiga och vackra inredningsstil! Tyvärr finns det väldigt lite på nätet att hämta inspiration ifrån. Böcker är ett hett tips, det finns faktiskt en hel del, även de svenska inredningstidningarna brukar ha reportage titt som tätt. Men för att du inte skall gå helt "lottlös" ska du få några länkar ;)

Klicka på bilderna så dyker fler upp:
http://www.willanordic.se/templates/inspiration.cfm?SidorID=31

Vackert badrum:
http://www.viivilla.se/articles.asp?articleid=1897&categoryid=112&mode=ShowArticle

www.newport.se känner du naturligtvis till, men kanske inte www.zandvoort.se ? Kika in där!
 
Tack för tipsen Blofeldt!

Willa Nordics miljöbilder är väldigt fina! Vi bygger ett lösvirkes hus efter "WN" modell. Skall ha ett avskalat Lidhultskök, modell Shaker, med en 6cm tjock diskbänk (4400mm lång!)., & en köksö med valnötsskiva.

Liggande vitmålad spont vägg,mm. Jag tycker denna stil är oerhört fräsch, och tidlös. Kul att det finns fler som gillar den! ;)

Mvh Gagga
 
Hoppla, vilket fint kök (var inne på deras hemsida), inte alldeles olikt vårt eget... ;)

Höll alldeles på att glömma en mycket bra länk till ett arkitektkontor (Marthas wineyard), kika runt i deras "portfölj", både inredning och arkitektur, mums för en "newportlover":

www.hutkerarchitects.com/portfolio/portfolio.html
 
Karolina skrev:
Detta var en ganska gammal tråd men jag ville ändå säga att jag blev så lycklig av de fina bilderna.

Mitt tips är att titta på  www.lexingtoncompany.com. De har en del fina bilder i samma stil.

Hälsningar, Karolina
Det var fina bilder, tillåt mig slå ett slag för dessa stämningsmiljöer från Mio:s senaste kollektion (Rustik)
http://www.mio.se/produkter/framebot.html?url=/produkter/serier/vineyard/main.html
 
Jag har några bra bilder jag fick av en snubbe. Funderade ett tag på att göra om vårt hus till mer New England-stil. Jag kan och vill maila Dig...
 
Kul att nån dammade av den här gamle tråden!

Jag har skickat ett direkt mail till dig. Vill gärna ha bilderna!


Mvh Gagga
 
Gillar oxå New England stilen mycket. Tror ni det skulle passa att ha den i en vanlig villa eller krävs det ett New England hus eller hus vid havet??

Mao känns det konstigt i ett "vanligt" hus. Vi söker tomt så vi har inte ännu bestämt oss för hus.
 
Smeagol skrev:
Gillar oxå New England stilen mycket. Tror ni det skulle passa att ha den i en vanlig villa eller krävs det ett New England hus eller hus vid havet??

Mao känns det konstigt i ett "vanligt" hus. Vi söker tomt så vi har inte ännu bestämt oss för hus.
Jag tror inte det känns konstigt i ett vanlig hus om det inte är ett extremt hus ;)
 
Nä inget hypermodern design villa var väl tanken utan ett standard hus från Sjödals/Hjältevads eller annat fabrikat. Men sen är det ju säkert så att det mest troliga är väl att det blir en blandning av stilen ändå, men med mycket inspiration av New England.
 
Stilen är verkligen urläcker och superfräsch.

(Ursäkta mig att jag går lite off topic)

Jag är bara lite nyfiken på ni som bygger och har hus i denna stil - har ni även liggande vit panel som utefasad på era hus. Det är såååå fint.
 
Jag tror att det kommer bli jättefint med en blandning..... det blir ju oftast mer personligt då. Jag tycker personligen att man kan inspireras av olika stilar men att man ändå i slutändan kör en slags blandning!
Man behöver ju inte slänga allt gammalt man har bara för att man ändrar stil ;)
 
lottentot: Precis sen är det ju en kostnadsfråga oxå, men när man skall köpa nytt tycker jag det är bra att ha en tanke eller mål att sträva mot. Vi har varit dåliga på det där ibland, utan köpt kanske en lampa som man tycker är hur fin som helst i affären men sedan kanske inte riktigt passar där hemma. Nä nu blir det New England style på alla nyinköp. Ja när nu huset är byggt alltså :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.