Hej!

Jag och min fru har køpt en tomt ifrån kommunen. Vi Gav 250000 och då ingår vatten och avlopp + væg. Eftar att ha luslæst det mesta hær inne och sett att det verkar finnas næstan ett hundratal husleverantører och de verkar inte vara alltfør olika i sina prissættningar. Finns det så många husleverantører, så måste det finnas massor av pengar att tjæna i denna branch tænkte jag, så jag tog kontakt med en arkitekt istællet.
Nu har vi ett hus ritat på 233.6 kvadrat. hela nedervåningen skall vara klar och jag gør øvervåningen i stort sett sjælv. Priset som han tror att det kostar att få upp skalet på huset + att undervåningen ær klar ligger på 1.2-13 mille. Helt øverkomligt tycker jag.
Så till saken, jag frågade honom om vad han trodde grunden skulle gå på och fick till svar ca: 57000 + ca 20000 før VA. Nær jag kontrade med att jag hade fått uppgift om att det skulle kosta ca 1000 kr/ kvadrat och ytterligare några hundralapper før slingor i golvet, så tyckte han det læt dyrt och sa att han skulle prata med mig om det.... Nu ær jag i Barsilien och kommer inte hem førren om 2 veckor och då får jag væl se vad han har att komma med. Plattan kommer att bli 186 kvadrat om jag inte minns fel.

Hær nere ær det førøvrigt 30-35 grader på dagarna!
 
Varmt och skönt har du det. Här kommer kallduschen :-[
Grannen bygger (Storstockholm). Priset ligger på 1400:-/m[sup]2 [/sup]. Med golvvärme inräknad blir det 1700:-/m[sup]2 [/sup].
Priset gav entreprenören som gör jobbet.
 
Ja, jag ær ju inte hemma ænnu. Så jag har inte pratat med arkitekten ænnu, men jag hør nog av mig så småningom vad vi får ge før plattan och så. Det låter ju vældigt billigt efter vad man læser hær, så det återstår bara att se.....
 
Hej!
Har fortfarande inte kommit så långt på vägen, men har väl börjat inse att det inte blir så billigt. Träffade en grundkille helt appropå häromdagen och han snackade om ca: 1000 kr per kvadrat + värmeslingor. En annan sak han sa var att om man gör det själv, med lite hjälp så kan man spara 8-10000 kr per dag. Så ju längre tid jag tar på mig att göra det, så får jag kanske återbäring istället! ;D
I vilket fall som helst behöver vi nog ca: 200 ton grus/makadam tror jag.
Den geologiska undersökningen görs ca: den 15 januari.
Sedan bär det av till Brasilien igen...Stööön! Jag vill ju vara hemma!
 
270000 kr blev det till slut och 347 ton med grus och makadam.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.