AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man ska inte stirra sig blind på var länderna ligger utan mer att vi ligger längst ut och där med är extremister.
Säg istäållet vad du menar som är så hemskt och vad vi skall göra åt det istället för att skrika "Vi är extremister" för att vi finns längst ut på nån lista?
 
Mikael_L
Maskintok skrev:
Jag som hatar facket är inte med i a-kassa..
Jag hycklar inte...
Samma här
Fast jag vill inte påstå att jag hatar facket, så illa är det inte.
Men facket är 0% relevant för mig, har delvis gjort mig illa, jag har mycket få vänliga tankar om fackföreningsrörelsen. Jag kan dock sträcka mig till att de har varit relevanta och för många årtionden sen faktiskt var med och byggde upp Sverige till den fantastiska nation vi blev.

Jag är alltså inte heller med i någon A-kassa heller.
Blir jag arbetslös köper jag ett hagelgevär och börjar råna banker istället. :crysmile: :giggle:
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Växthuseffekten och den globala uppvärmningen är inte en politisk fråga. Det är en vetenskaplig fråga.
Nä inte alls helt sant.

utan politiska medel så skulle inte vetenskapen ha förutsättningar för att forska.

Så allt har politik inblandat.
Men sedan har vi också vissa saker som ligger i tiden.. Som uppsvinget för miljöreligionen..
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
P
S Styrman_jansson skrev:
De flesta ja. När effekten inte räcker till importerar vi. En normalvinter ca. 1000MW och en tioårsvinter ca. 2000 MW.
Importen gör att det inte blir brist.
Ovanstående bedöms hända oftare då vi minskar vår planerbara produktion kontinuerligt.
Risken finns förvisso för brist det inte går att importera för att täcka bortfallet, men än har det inte hänt så vitt jag vet.
 
Mikael_L
Marike Marike skrev:
Då har du väl inte heller full lön?;)
Exakt, det anser Anders faktiskt, det har vi andra på forumet inte missat... :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
D
D djac skrev:
Slänger in detta i snacket; redan existerande och fungerande bildelning, ganska populärt och billigt, förvånandsvärt bra utbud, åtminstone i städerna, kanske mest där det efterfrågas också: [länk]
Svara mig själv för att jag tycker det är relevant i diskussionen runt bil, notera att här kan man också privatleasa en bil, till rätt bra pris, för att sedan låta den användas av fler och få tillbaks åtminstone en del av sina kostnader.
 
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Samma här
Fast jag vill inte påstå att jag hatar facket, så illa är det inte.
Men facket är 0% relevant för mig, har delvis gjort mig illa, jag har mycket få vänliga tankar om fackföreningsrörelsen. Jag kan dock sträcka mig till att de har varit relevanta och för många årtionden sen faktiskt var med och byggde upp Sverige till den fantastiska nation vi blev.

Jag är alltså inte heller med i någon A-kassa heller.
Blir jag arbetslös köper jag ett hagelgevär och börjar råna banker istället. :crysmile: :giggle:
Jag fick nog av facket vid alla förhandlingar med skog och trä... förbannade dumheter de kom med..
Sedan dess har jag aldrig gillat facket..
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Samma här
Fast jag vill inte påstå att jag hatar facket, så illa är det inte.
Men facket är 0% relevant för mig, har delvis gjort mig illa, jag har mycket få vänliga tankar om fackföreningsrörelsen. Jag kan dock sträcka mig till att de har varit relevanta och för många årtionden sen faktiskt var med och byggde upp Sverige till den fantastiska nation vi blev.

Jag är alltså inte heller med i någon A-kassa heller.
Blir jag arbetslös köper jag ett hagelgevär och börjar råna banker istället. :crysmile: :giggle:
Det är många år sedan bankrånare använde hagelgevär... idag är det Kalashnikov som gäller
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
A ArneTW skrev:
Så du talar för "Samhället"?
Jag talar, som jag skrev, för alla oss i samhället som vill ha en säker trafikmiljö.
För att vara mer specifik så föreslår jag åtgärder som ökar säkerheten i trafikmiljön. Om sen en majoritet av befolkningen är som du och inte vill ha en säker trafikmiljö så blir det förstås inget av med det.
 
A
skoge skoge skrev:
Det är många år sedan bankrånare använde hagelgevär... idag är det Kalashnikov som gäller
Nej nej... På detta forum.. heter det elchocks gevär:crysmile:
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
Marike Marike skrev:
Då har du väl inte heller full lön?;)
har väl ingen... skatten dras ju.. ;)
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Jo men det finns en första gång för allt, det verkar som att detta sprider sig och kanske är det rätt väg. Med tanke på de korta cykler som politiken lever med så är det kanske inte dit hoppet ska ställas, rättsstaten är mer beständig och har i de flesta länder visat sig fullt kapabel att hålla politiken i örat.
Jag tvivlar på att det sprider sig till Kina. ;)
De flesta länder är f.ö. inte rättsstater.
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nej nej... På detta forum.. heter det elchocks gevär:crysmile:
Tyst för tusan... snart kommer nån stolle på att eftersöksjägare ska ha elchocksgevär & en veterinär med sig
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Jag talar, som jag skrev, för alla oss i samhället som vill ha en säker trafikmiljö.
För att vara mer specifik så föreslår jag åtgärder som ökar säkerheten i trafikmiljön. Om sen en majoritet av befolkningen är som du och inte vill ha en säker trafikmiljö så blir det förstås inget av med det.
fast vi har ju genom åren sett åtgärder till det motsatta på våra vägar...
När man smalnar av vägarna och låter bli att underhålla vägar mm
ändå verkar vi ha relativt låg dödlighet i trafiken så jag vet inte om jag skulle säga att det är så trafikfarligt att vilja ha det som det är... Man kräver mer av förarna bara..
 
A
skoge skoge skrev:
Tyst för tusan... snart kommer nån stolle på att eftersöksjägare ska ha elchocksgevär & en veterinär med sig
beslutat.. :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.