Köp den, recensera den här, så kanske jag också köper en :D
 
och sedan retar de upp mig igen genom att ha en Kläm- och sågskena som fortfarande inte klarar 1200 skivor
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
nimhed skrev:
Köp den, recensera den här, så kanske jag också köper en :D
Finns den kvar när jag far in till stan och jag inte ratar den på plats i affären så absolut!
 
  • Gilla
ClasH och 1 till
  • Laddar…
Jag har en sådan (slipmaskin) som jag fått i present, känns inte riktigt som något jag skulle köpa själv...
 
badtastex skrev:
Jag har en sådan (slipmaskin) som jag fått i present, känns inte riktigt som något jag skulle köpa själv...
Inte ens för 199 kr?
 
Jag har deras bänkslip också och den är ju betydligt mer prisvärd, den känns som ett bättre val för snickarverktyg i alla fall. Skall man slipa köksknivar är det bättre med en enkel fiskarsslip och sedan skicka iväg knivarna när de blir för kassa.

Köp min slipmaskin och få 25% rabatt. ;)
 
Det är lugnt. Jag har två Tormek för större grejer. Tänkte om Lidl's skulle funka för spiralborrar.
 
champion skrev:
Någon som vet om deras Multifunktionsdetektor är bra?
Det är så att jag vill veta vart elkablarna går innan jag borrar. Så den ska hitta bakom betongvägg + trä

[länk]
För 149kr tror jag inte att man ska räkna med mycket men å andra sidan köpte jag en sticksåg för 159kr som är alldeles kanonbra och sågar rakare/snyggare än min gröna Bosch... :)
 
champion skrev:
Någon som vet om deras Multifunktionsdetektor är bra?
Det är så att jag vill veta vart elkablarna går innan jag borrar. Så den ska hitta bakom betongvägg + trä

[länk]
Om den är som den avståndsmätare som jag provat så är den någonstans mellan dålig och värdelös. Där varierar avståndet mellan samma väggar från 4-8m beroende på när man trycker..
Den rekommenderas inte...
 
Det är nog samma som jag har. Ultraljud är värdelöst att mäta med. Detektorfunktionen tycker jag verkar reagera på el-rör och reglar i träväggar, bättre än att gissa. Den har även en laserlinje som i kombination med vattenpasset kan vara bra för att få något rakt.
 
Redigerat:
Prylar där man har klämt in en massa olika funktioner är sällan riktigt bra på någon av dom. Är den dessutom väldigt billig så är den troligtvis dålig på allt.
 
useless skrev:
Prylar där man har klämt in en massa olika funktioner är sällan riktigt bra på någon av dom. Är den dessutom väldigt billig så är den troligtvis dålig på allt.
Inte för att det behöver vara bra ändå men det här rör väl sig om tre olika mätare, inte tre-i-en?
 
Angående fuktmätaren så ger den en hyffsad fingervisning om man mäter på flera ställen. I mitt fall så fungerar den tillräckligt bra för att veta när virket är tillräckligt torrt för att snickras med samt när veden är tillräckligt torr för för eldning. Skulle jag fuktmäta ett hus innan köp så skulle jag nog anlita en besiktningsman alternativt hyra en ordentlig fuktmätare.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire skrev:
Inte för att det behöver vara bra ändå men det här rör väl sig om tre olika mätare, inte tre-i-en?
Jaa... Nu tittade jag en gång till på bilderna. Jag trodde det var ett och samma instrument med flera användningsområden. :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.