Har ni sett Luffar-Lasse på SVT Play?
Helt underbart, att jag som inte ens har en katt kan sitta och kolla timmar i sträck!
Ni som kan detta, är Luffar-Lasse en vanlig Bonnkatt, eller nån raskatt?
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E
Dan1891 Dan1891 skrev:
Har ni sett Luffar-Lasse på SVT Play?
Helt underbart, att jag som inte ens har en katt kan sitta och kolla timmar i sträck!
Ni som kan detta, är Luffar-Lasse en vanlig Bonnkatt, eller nån raskatt?
Nu har jag inte kollat men läst om det och jag har för mig att han är en bondkatt.
 
  • Gilla
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Matte matte dörren är stängd, varför är dörren stängd? Öppna dörren nu matte.. jag vill ju in...

Katt sitter på en träveranda framför en stängd vit dörr. En svart sopsäck och en grön stövel syns också på verandan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sommartid står den där dörren ofta öppen.. det är in till logen/stallet.. och då springer katten ut o in som han behagar.. men på vintern är den stängd och innan jag tagit mig ut.. är den stängd hehe..

Och snabb är den lilla skurken.. husse missar honom ibland när han går till tvättstugan (ja husse går till tvättstugan alltså.. inte katten..).. och Nisse kutat in när dörren öppnats..

Ser man inte till honom på "ett par mat-tider".. så får man gå och titta därborta i andra huset.. om han blivit instängd av misstag.. 🐱
 
  • Gilla
  • Wow
Grra och 6 till
  • Laddar…
4774
Dan1891 Dan1891 skrev:
Har ni sett Luffar-Lasse på SVT Play?
Helt underbart, att jag som inte ens har en katt kan sitta och kolla timmar i sträck!
Ni som kan detta, är Luffar-Lasse en vanlig Bonnkatt, eller nån raskatt?
Han är en hus/bonnkatt så han kan vara en blandning av alla raser. Men han har ett skönt sätt 😺
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Han är en hus/bonnkatt så han kan vara en blandning av alla raser. Men han har ett skönt sätt 😺
Nu har jag luskat lite....En bonnkatt på 13 år är han! Vilken härlig gynnare...ute hela dagen, och inne på nätterna.
Och vilket bra trim han är i, ser väldigt fin ut!
 
Redigerat:
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
K
Svart-vit katt sover på en vit plaststol med sittdynor på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tupplur ute i dag på em. Här ligger han oftast när jag öppnar dörren på morgonen ❤️
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 10 till
  • Laddar…
Om jag nånsin ska ha en katt, så blir det en bonnkatt, som jag kallar dom.
Finns ju inga finare eller vackrare tycker jag.
 
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
De är också för det mesta mer robusta och lever längre än många sk. raskatter som får svagheter pga. att det inte är tillräckligt mycket och kraftigt skiljande 'frisk blod' tillräckligt ofta inom släktträden. Mao. raskatter är en förskönande benämning av rätt så inavlade katter om man är krass...

Och det är ju inte bara katter som är drabbade i det avseendet...

Dock är jag väldigt, väldigt svag för en riktig norsk skogskatt...
 
  • Gilla
  • Älska
mnils och 4 till
  • Laddar…
4774
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nu har jag luskat lite....En bonnkatt på 13 år är han! Vilken härlig gynnare...ute hela dagen, och inne på nätterna.
Och vilket bra trim han är i, ser väldigt fin ut!
De flesta katerna är ute hela dagen om de får. Patrullerar runt sitt revir och ligger mest och filosoferar någonstans där de har full utsikt men dolda för alla. Kommer och sällskapar när man själv är ute och grejar. Kommer in och äter middag för att sedan gå ut igen. Primetime mellan 22-03 . Kommer in och sover i några timmar tills frukost. Sommartid vill säga 😀. Fia går knappt ut om det ligger snö på backen och Pelle för att gå och uträtta sina behov .
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kattunge bredvid text som säger: "Vi söker skönhet, hållning, stil och elegans. Det gör inte katter. De har redan allt det där." Dagens datum är 8 september.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
mnils och 11 till
  • Laddar…
K
En svartvit katt sover på en färgglad randig filt med ett bord och papper i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nu har herr Hampus gått ut.. Han kommer säkert in och äter lite runt midnatt och sen vill han ut igen, för att komma in o sova hela dan i morgon..same procedur as last time ❤️
 
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 8 till
  • Laddar…
4774
Favorit i repris 😃 .. det finaste man har...
Titta matte vad söt jag är 😺 En långhårig svart och vit katt sitter på ett bord, bredvid ett glas och en duk med växtmotiv. Bakgrunden visar inredning med växter och en lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
SusoDus och 9 till
  • Laddar…
4774
Missarnas nya lekkamrat 😄 En katt och en grävling leker på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Intet och 3 till
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Favorit i repris 😃 .. det finaste man har...
Titta matte vad söt jag är 😺[bild]
... som sitter på bordet 😻
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Maria T
4774 4774 skrev:
Missarnas nya lekkamrat 😄[bild]
Men jisses, jag tänkte omedelbart skunk (har bott i skunkland ett antal år) , fast detta är väl inte bättre?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.