A
Marike Marike skrev:
Dilemma är att om man bara kör lite, några hundra mil om året, så måste elbilen ändå stå på underhållsladdning hela året. Gissar att den då är lika smutsig som min gamla opel.
tvätta den då ;):rofl:
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Maskintok skrev:
tvätta den då ;):rofl:
Greenwashing är ju på modet......
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Marike
Maskintok skrev:
tvätta den då ;):rofl:
Menar du jag ska tvätta bilen jag inte har? Eller menar du att jag ska stänka vatten på en opel?:surprised:
 
  • Haha
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
A
Marike Marike skrev:
Menar du jag ska tvätta bilen jag inte har? Eller menar du att jag ska stänka vatten på en opel?:surprised:
Nej för tusan skvätta inte vatten på opeln.. :crysmile:
 
Marike
H heimlaga skrev:
Greenwashing är ju på modet......
Skäms för att jag inte tvättar så ofta, kanske 1 gång per år. Ska i alla fall skölja ur de där tvättsvamparna ute, det är bra för miljön, det står det på dem.
 
Maskintok skrev:
vart är alla bussar då med batteridrift?
Jag behöver ha en med 8 säten då familjen är 7 medlemmar stor..
Jag har då inte sätt någon vivaro eller trafic med batteri... Och vad gäller att dra släp..
Vad är det för moderna skit bilar ni har?
En äldre fixar ju detta galant... :thinking:
Bilflottan kommer elektrifieras vare sig man vill eller ej. Först kommer bilarna som tillverkarna tjänar mest på. Sen kommer resten. Så bussarna som är dyra som bensinare kommer bli svindyra som eldrivna. Och det kommer ta lite tid att byta ut dom. Men till slut så är det sladd som gäller för alla
 
Marike Marike skrev:
Dilemma är att om man bara kör lite, några hundra mil om året, så måste elbilen ändå stå på underhållsladdning hela året. Gissar att den då är lika smutsig som min gamla opel.
Gissa på du.
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Det är berättigat att undra. [länk]
Självurladdning är inget att undra över det sker. Därför är batteri olämpliga vid långtidslagring.
 
Prova att räkna på det istället?

Nej, jag tänker inte räkna på det åt dig, du slänger bara in oneliners, det är så att jag undrar över syftet med dina inlägg.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Marike
S Styrman_jansson skrev:
Självurladdning är inget att undra över det sker. Därför är batteri olämpliga vid långtidslagring.
Just så. Och det betyder att bilen måste stå på laddning. Om varje kw ger ett co2-tillskott på ca 40gram, vad skulle då det totala bli på året? Mer än vad 300 mil ottokörning ger?
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Prova att räkna på det istället?

Nej, jag tänker inte räkna på det åt dig, du slänger bara in oneliners, det är så att jag undrar över syftet med dina inlägg.
Jag?
 
Marike
13th Marine 13th Marine skrev:
Prova att räkna på det istället?

Nej, jag tänker inte räkna på det åt dig, du slänger bara in oneliners, det är så att jag undrar över syftet med dina inlägg.
Jag har inte bett dig, tror ändå inte du hade klarat det.
 
  • Haha
  • Gilla
Grizzlybjörnen123 och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Självurladdning är inget att undra över det sker. Därför är batteri olämpliga vid långtidslagring.
Samma problem med moderna bensin/diesel de laddar också ur sig om de får stå några månader utifrån att viss elektronik behöver el trots att mycket kopplas bort när de går ned i viloläge.
 
Marike
Maskintok skrev:
Jag?
Spelar nog ingen roll vem som räknar ut det. Någon blev intresserad verkar det som.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.