A
skoge skoge skrev:
Nu gör du dig bara löjlig
Gjorde han?
eller gjorde han nyss exakt samma sak som han ansåg att vi gjorde?
nämligen att bara för att åsikten kommer ifrån en med annan politisk övertygelse så är det fel och då ska man visa avsky..

Ja han gjorde detta men visste inte om det..
hade han valt annan politiker så hade det inte synts igenom lika tydligt..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
Mikael_L
D djac skrev:
Välkommen till "verkligheten" :ok:
Jag och dottern började se Matrix häromdagen, blev avbrutet för att någon kompis kom och drog med henne.
Men i vilket fall, ibland känns det som att världen består av minst två verkligheter.

Tyvärr finns det väldigt mycket fler åsikter än insikter ...
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
Denna dokumentär var dessutom stödd av SMHI... ytterligare ett mp fäste..
SMHI är främst befolkat av en otrolig mängd mycket högt utbildade personer, många riktigt duktiga matematiker.
(Den som var absolut bäst i min klass på högskolan, helt outstanding vad gällde matematik, hoppade av och började på meterologi-linjen, och jobbade några år på SMHI, numera designar han vindkraftverk)

Så det är nog inte något MP-fäste (ty intelligensen ligger på andra änden av skalan här) utan det är intelligenta människor som kan dra logiska korrekta slutsatser ur tillgängligt material.
Du anser dem vara MP-ister bara för att de har dragit en annan slutsats än dig.
 
  • Älska
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
SMHI är främst befolkat av en otrolig mängd mycket högt utbildade personer, många riktigt duktiga matematiker.
(Den som var absolut bäst i min klass på högskolan, helt outstanding vad gällde matematik, hoppade av och började på meterologi-linjen, och jobbade några år på SMHI, numera designar han vindkraftverk)

Så det är nog inte något MP-fäste (ty intelligensen ligger på andra änden av skalan här) utan det är intelligenta människor som kan dra logiska korrekta slutsatser ur tillgängligt material.
Du anser dem vara MP-ister bara för att de har dragit en annan slutsats än dig.
Jaså.
ojdå.. konstigt att många inom SMHI är medlem i mp och röstar där..

vem är per holmgren och varför valde han att bli mp?

Varför väljer en fd officer och utbildad människa från Uppsala universitet att bli mpare?
Jo för de fattar inte bättre
Du borde kolla din fakta bättre...
 
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
SMHI är främst befolkat av en otrolig mängd mycket högt utbildade personer, många riktigt duktiga matematiker.
(Den som var absolut bäst i min klass på högskolan, helt outstanding vad gällde matematik, hoppade av och började på meterologi-linjen, och jobbade några år på SMHI, numera designar han vindkraftverk)

Så det är nog inte något MP-fäste (ty intelligensen ligger på andra änden av skalan här) utan det är intelligenta människor som kan dra logiska korrekta slutsatser ur tillgängligt material.
Du anser dem vara MP-ister bara för att de har dragit en annan slutsats än dig.
Jo jag har också fått reda på min politiska hemvist, var jag bor, hur jag lever osv av @Maskintok , alla dessa gissningar har varit fel, så jag får anta det gäller över hela linjen :)
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Jo jag har också fått reda på min politiska hemvist, var jag bor, hur jag lever osv av @Maskintok , alla dessa gissningar har varit fel, så jag får anta det gäller över hela linjen :)
Du har själv klargjort att du är mer vänster än annat.
Och som du beskriver någons verklighet så har du inte sett annat än asfalt och betongdjungel..
 
Mikael_L
A Abies koreana skrev:
Jag äger skog ;)
Är det anledningen till ditt nick?

Att du är från Korea, typ, och äger skog ... :geek: :)


edit:
Nu fick nog google en peak på sökning på "Abies koreana"
Undrar hur deras algoritmer kommer tolka detta ...
 
Redigerat:
  • Haha
Abies koreana
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
Ja att alla skog borde vara statlig.
Att Sveriges skogar är missskötta av den privata skaran.
Att skogsbolagen i Sverige skövlar och inte återbeskogar..
Att vänstern har den bästa skogspolitiken under hela 2000 talet...

sådant svammel gör att jag placerar Karln som ytterst oseriös.
Du tar typ allt personligt, och som ett angrepp på dig, jag tror det är ditt problem.
Ibland måste man lyfta blicken lite, och ställa sig själv som bara en medlem i den stora massan, där vi alla påverkas olika.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
skoge skoge skrev:
Nu gör du dig bara löjlig
Och nu kände jag plötsligt ett behov att ge djac en smiley, så jag fick gå tillbaka lite ... :)
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jaså.
ojdå.. konstigt att många inom SMHI är medlem i mp och röstar där..
Du borde kolla din fakta bättre...
Är väl inte konstigt, akademiker i Sveriges 10 största städer är väl väljarbas för det partiet?
Isåfall är det väl betydligt konstigare att man inte ser några vindkraftverk i Norrköpingstrakten, vad ska elbilarna drivas med?
 
D
Maskintok skrev:
Du har själv klargjort att du är mer vänster än annat.
Och som du beskriver någons verklighet så har du inte sett annat än asfalt och betongdjungel..
Jag har inte sålt min själ till något parti, så jag kan kosta på mig att kasta skit där jag vill och plocka godbitar där jag vill. Det som förvirrar dig är nog att jag inte är faktaresistent och att jag kan bortse från brus, dvs det som intresserar mig är den större bilden, inte de avvikelser som alltid finns.

Som när det diskuteras elbilar här, som förmodligen passar >90% av bilanvändningen i Sverige, då klarar jag bortse från de fall, som naturligtvis finns, där det inte skulle fungera. På gammelsvenska brukade man säga -undantagen som bekräftar regeln.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja att alla skog borde vara statlig.
Att Sveriges skogar är missskötta av den privata skaran.
Att skogsbolagen i Sverige skövlar och inte återbeskogar..
Att vänstern har den bästa skogspolitiken under hela 2000 talet...

sådant svammel gör att jag placerar Karln som ytterst oseriös.

Det är väl knappast konstigt eller svamlande att det finns tydliga skillnader i åsikter om "skogspolitiken". Att en entomolog, zoolog eller biolog förhåller sig kraftigt kritiskt mot tall och granplantage kan knappast höja några ögonbryn.

(Att ge uttryck för att meningsmotståndare ska utvisas till Sibirien för att sedan kritisera någon för att hylla vänstern får det att rycka lite i mina ögonbryn dock.).
 
  • Haha
  • Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Jag har inte sålt min själ till något parti, så jag kan kosta på mig att kasta skit där jag vill och plocka godbitar där jag vill. Det som förvirrar dig är nog att jag inte är faktaresistent och att jag kan bortse från brus, dvs det som intresserar mig är den större bilden, inte de avvikelser som alltid finns.

Som när det diskuteras elbilar här, som förmodligen passar >90% av bilanvändningen i Sverige, då klarar jag bortse från de fall, som naturligtvis finns, där det inte skulle fungera. På gammelsvenska brukade man säga -undantagen som bekräftar regeln.
Nä inget som förvirrar mig.
Däremot så har jag märkt att du ställer dig mer bakom vänstern än det mer vakna delarna av politiken..
 
A
H Huzzbutt skrev:
Det är väl knappast konstigt eller svamlande att det finns tydliga skillnader i åsikter om "skogspolitiken". Att en entomolog, zoolog eller biolog förhåller sig kraftigt kritiskt mot tall och granplantage kan knappast höja några ögonbryn.

(Att ge uttryck för att meningsmotståndare ska utvisas till Sibirien för att sedan kritisera någon för att hylla vänstern får det att rycka lite i mina ögonbryn dock.).
kul att du vaknade..
Det behövdes ;)
 
Mikael_L
Maskintok skrev:
Jaså.
ojdå.. konstigt att många inom SMHI är medlem i mp och röstar där..

vem är per holmgren och varför valde han att bli mp?

Varför väljer en fd officer och utbildad människa från Uppsala universitet att bli mpare?
Jo för de fattar inte bättre
Du borde kolla din fakta bättre...
Ja du hittar undantagen som bekräftar regeln.
Men annars är MP'are i överlag mer känslostyrda än smarta och logiska.

Dock röstar ju välutbildade lite mer MP, av någon anledning. Kanske att det är de som har läst en bunt olika kurser på högskolan medan de funderat på vad de vill göra av sitt liv, som är dessa.

Nåja, nu snöt jag ut alla mina fördomar om MP-väljare och MP-politiker, ta det för vad det var - Fördomar!
Kan ligga allt mellan 0,34% och 63,7% sanning i det jag skrev.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.