AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Schweiz har 529 restauranger i guiden, Sverige har 68
På min väg till jobbet varje måndagsmorgon var det i Belgien ungefär en bil som (troligen) fyllekrockat och mejat ned en busskur eller liknande. På min väg till jobbet här har jag sällan sett det.

Jag vet att du är helt uppfylld av mat, men för mig som inte är det är det en fullkomligt oviktig faktor hur många krogar som är med i en bok. Jag kör gärna på Michelindäck men resten skiter jag i. Där jag bodde fanns en sunkig pub och en Hessburger att äta på. Jag tror inte Nederländerna var bättre än Belgien på mat. Jag var rätt ofta i Bryssel på helgerna och jag kan inte minnas att det var nåt speciellt med maten. Men, det är klart, jag hade ingen "bok" att hitta rätt restauranger i. :)
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
På min väg till jobbet varje måndagsmorgon var det i Belgien ungefär en bil som (troligen) fyllekrockat och mejat ned en busskur eller liknande. På min väg till jobbet här har jag sällan sett det.

Jag vet att du är helt uppfylld av mat, men för mig som inte är det är det en fullkomligt oviktig faktor hur många krogar som är med i en bok. Jag kör gärna på Michelindäck men resten skiter jag i. Där jag bodde fanns en sunkig pub och en Hessburger att äta på. Jag tror inte Nederländerna var bättre än Belgien på mat. Jag var rätt ofta i Bryssel på helgerna och jag kan inte minnas att det var nåt speciellt med maten. Men, det är klart, jag hade ingen "bok" att hitta rätt restauranger i. :)
Det bästa landet hade varit köket från Italien/Frankrike, Schweiz politik, Sveriges kvinnor.
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Skrotad elbil brann – spred giftig rök
[länk]

ingen pressad skotbil.. den fattade eld ändå
Ska vi gissa att de körde gafflarna på trucken rakt in i batteriet........
 
Mikael_L
M Myckling skrev:
Det är väl inget negativt att både ha hjärta och hjärna, tvärtom! (y)
Jajo, vi var väl båda lite roliga och ironiska va? ;)
Men den raden du skrev, den var faktiskt rätt bra, träffsäker .. på många ...
 
Verkar vara stökigt att vara icke-bilist också.
SJ-tåg vid plattform täckt av snö med hastighetsskyltar och kontaktledningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D djac skrev:
Tvärtom skulle jag säga men då normaliserar man, dvs man får ju lägga till det man betalar i avgifter utanför det som kallas skatt. Landar "alltid" på 50% ungefär, då talar vi välbetalda människor, samma som i Sverige om man ska betala halva lönen i skatt.
Även om det blir 50% så vet inte våra internationella vänner om att arbetsgivaren redan betalt 22% i AG... För de har i snitt redan 30-40% högre löner också. Så det räcker o blir över till lite försäkringar mm.
 
A
MathiasS MathiasS skrev:
Ska vi gissa att de körde gafflarna på trucken rakt in i batteriet........
Hur ska jag kunna veta det?
Det kommer väl framöver, men istället för en massa påståenden så är det iallafall vad som skett.
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jajo, vi var väl båda lite roliga och ironiska va? ;)
Men den raden du skrev, den var faktiskt rätt bra, träffsäker .. på många ...
Jo absolut låg det lite ironi bakom. Men jag tycker också den är rätt träffsäker och känner väl igen mig själv.:)
 
Maskintok skrev:
Hur ska jag kunna veta det?
Det kommer väl framöver, men istället för en massa påståenden så är det iallafall vad som skett.
Det kan du förstås inte veta. Det intressanta är kanske att förstå varför du öht gjorde inlägget. Jag antar att det var för att prata skit om elbilar, så det var kanske inte så viktigt varför det blev kortslutning. En elbil på en bilskrot är ju antingen ordentligt krockad eller behandlad fel i skrotningen om detta händer.
 
  • Gilla
  • Haha
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
jobbar du med dessa frågor?
Om inte så är detta svar bara för hejarklacken...
Du får vara med i laget om du vill. Det är väl inte så kul att bara sitta på avbytarbänken i framtiden?
 
P
J JohanLun skrev:
Alltså, man blir ju sugen på att starta eget. Då skattar du ju nästan ingenting!
Hur stor den allmänna pensionen blir beror på hur mycket lön man tar ut. En egenföretagare måste också själv bekosta sin tjänstepension (eller motsvarande).
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
Jag tänker att de pengar man betalar in för att få del av pension, skola, vård etc förvisso är en skatt och fördelas men att jag faktiskt tar tillbaka en hel del.
En del av arbetsgivaravgiften påstås finansiera sådant, men inte den del som kallas allmän löneavgift.

Kuriosa: USA införde arbetsgivaravgift nästan 30 år innan Sverige.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
A
MathiasS MathiasS skrev:
Det kan du förstås inte veta. Det intressanta är kanske att förstå varför du öht gjorde inlägget. Jag antar att det var för att prata skit om elbilar, så det var kanske inte så viktigt varför det blev kortslutning. En elbil på en bilskrot är ju antingen ordentligt krockad eller behandlad fel i skrotningen om detta händer.
Nej för att visa på att den informationen som lades hit tidigare inte stämde...

dina teorier kan du behålla.

samt din svans som gillat det du skrev..
Den är inget annat än totalt.......
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.