GAAAAAHHH
Dag 3 med mancold, nytt för dagen är att smaken är borta. Känner lite salt och sött och att rommen brände lite på tungan..
:sleep:
 
FredrikR FredrikR skrev:
GAAAAAHHH
Dag 3 med mancold, nytt för dagen är att smaken är borta. Känner lite salt och sött och att rommen brände lite på tungan..
:sleep:
Inte corona? Smakbortfall är ju ett symptom.
 
Karlia
Så länge rommen bränner är det inte totalt smakbortfall. Jag hade mitt förra veckan, dottern smittades. Men hennes covidtest var negativt, då är jag inte heller positiv.

Hon gjorde inte romdrinkar till oss utan the med ingefära, vitlök och lime. Ingefära tränger igenom allt!
 
GAAAHHH
Skaffa inte amazon prime för att få snabba eller smidiga leveranser
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
GAAAAAHHHHH för de idioter som parkerar bredvid när parkeringen har en fyllnadsgrad av 5 %!!!!!! Man kan gott ställa sig varannan bil till en början.

Av någon anledning återfinns detta syndrom ofta bland bilägare som åker franska, italienska, spanska och asiatiska bilmärken….
 
  • Gilla
Wesjon och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
franska, italienska, spanska och asiatiska bilmärken….
De kanske är vana med att man puttar undan grannbilen lite när det är trångt att parkera? :mad:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
De kanske är vana med att man puttar undan grannbilen lite när det är trångt att parkera? :mad:
Eller så behöver de något fast föremål att måtta efter, gärna en dörruppslagslängd… :thinking:
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ni menar till skillnad från förare av Tyska premiumbilar som knappt kan placera sin bil i en ruta? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ni menar till skillnad från förare av Tyska premiumbilar som knappt kan placera sin bil i en ruta? ;)
Vi vet att tar man två rutor minskar risken för dörrslag! :cool::crysmile:
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
GAAAAAHHH för att vår lilla tjej åkt på vattkoppor, lägligt nog så ingen info om att det gått runt på dagis ännu. Verkar blommat ut samtidigt på grannens barn som går i samma grupp också.

Visserligen så hörde vi aldrig något om magsjukan eller sprinhmasken som gick tidigare i lagom tid heller, men då klarade vi oss i alla fall…
För sent nu, men för andra som läser, det finns vaccin!

Milda och ovanliga biverkningar i förhållande till att vattkoppor och eventuella följdverkningar därvav + att du är skyddad mot bältros (som du bara får om du haft vattkoppor). Givet vaccin att ta!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
GAAAAAHHH
Dag 3 med mancold, nytt för dagen är att smaken är borta. Känner lite salt och sött och att rommen brände lite på tungan..
:sleep:
Har du testat dig? Själv är jag bokad för test imorgon, men har bara vanliga bonnförkylningssymptom. Testar man sig inte behöver man stanna hemma minst 7 dagar.
 
N Nafs nafs skrev:
Lider med dig. Vår son (2-år på förskola) har haft magsjukan (dock typ bara diarré) för någon vecka sedan, blivit frisk men hann bli förkyld. Det är nog femte förkylningen sen början av oktober.

Kombinera det med älskade förskolornas rekommendation om symptomfrihet i minst 48h innan han får komma tillbaka så är det så jävla mkt GAAAAAAAAAHHH!

Hoppas ni kryar på er!
Det där är gammalt, nu får de komma tillbaka om de varit feberfria 1 dygn och bara har "lätt hosta eller snuva". Hänvisa till Folkhälsomyndigheten.
 
H hapazard skrev:
För sent nu, men för andra som läser, det finns vaccin!

Milda och ovanliga biverkningar i förhållande till att vattkoppor och eventuella följdverkningar därvav + att du är skyddad mot bältros (som du bara får om du haft vattkoppor). Givet vaccin att ta!
Vi vaccinerade vår äldsta, var första gången vårdcentralen gjorde det.
Om vi bortser från att barnen slipper uppleva det så går det ihop ekonomiskt vara på Vabben ;)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vi vet att tar man två rutor minskar risken för dörrslag! :cool::crysmile:
Två? Så på snedden de står tar de ju tre. :rofl:
 
Min sexåring (som var fyra då) som smittade mig var också vaccinerad. Hon fick en enda prick som vi trodde kunde vara ett sönderkliat myggbett. Inga andra symptom. Inte så vanligt scenario, tyckte läkarna. Typiskt, tyckte jag :poop:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.