Alfredo Alfredo skrev:
Jag impulsköpte Lidls Parkside bandslip för kanske fyra år sedan för ca 400 kronor och är helt klart nöjd så den rekommenderas av mig!
Oavsett om den är bra eller bara duglig så lär man väl få ganska bra priser av Lidl på slippapper iaf? ;)
 
J JadedHeart skrev:
I dag var jag in och impuls köpte en bänkborr maskin på Lidl efter att sett ett antal recensioner om den på nätet.
Gör inte så mycket jobb hemma för att motivera något dyrare, men ansåg att 799:- var lågt nog för att kunna motivera köpet.

Nu är jag galet spänd över att se hur den presterar!

Nästa impulsköp kommer att vara först när det finns antingen en sänksåg eller bandslip att slå till på :D
Berätt gärna hur du upplever den. Jag var sugen på den innan , men efter att sett youtube recensioner så var jag inte lika sugen längre. Tror jag skulle bli galen på varvtalsregleringen. Men återkom gärna med en liten recension. Hade varit intressant att veta.
 
J jojjo76 skrev:
Berätt gärna hur du upplever den. Jag var sugen på den innan , men efter att sett youtube recensioner så var jag inte lika sugen längre. Tror jag skulle bli galen på varvtalsregleringen. Men återkom gärna med en liten recension. Hade varit intressant att veta.
Jag räknar med att varvtalsregleringen kommer vara kass men med tanke på att jag idag använder två träklossar i vinkel tillsammans med min borrmaskin istället för en bänkborr så tror jag att jag kommer tycka denna är sjukt mycket bättre!

Visst ska jag återkoppla! Ska se om jag hinner montera den i dag.
 
  • Gilla
jojjo76
  • Laddar…
O olofh skrev:
Kommer jag bli besviken för 300kr?

ska sätta skivor som luftspalt innan isolering. Känner jag inte har lust att spika manuellt så spontanköpte. Tänker att jag först sätter lite läkt mot råsponten som jag sen skjuter fast boarden i. Kommer denna duga? Får iof gärna funka till lister o foder också
[bild]
När/var gäller detta?
 
Martin_B
J JadedHeart skrev:
I dag var jag in och impuls köpte en bänkborr maskin på Lidl
Haha, läste det som bankborr för en sekund innan jag såg prickarna över a:et.
- Är det en sådan där som man har till att borra upp bankvalv med möjligen? :rofl:
 
  • Gilla
JadedHeart
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
När/var gäller detta?
Det gäller nu. Eller från torsdags men de finns kvar i butikerna.
 
Martin_B Martin_B skrev:
Haha, läste det som bankborr för en sekund innan jag såg prickarna över a:et.
- Är det en sådan där som man har till att borra upp bankvalv med möjligen? :rofl:
Bankborr....
Är det samma som borrhammare?
Detta måste vara det absolut mesta budgetalternativet för det verktyget.:cool:


:rofl::rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
När/var gäller detta?
var nog typ förra veckans erbjudande men kan ju finnnas kvar
 
Martin_B
K knipo skrev:
Bankborr....
Är det samma som borrhammare?
Detta måste vara det absolut mesta budgetalternativet för det verktyget.:cool:

[video]
:rofl::rofl:
Det var en utbildad och erfaren snickare det där! Syns tydligt! :rofl::crysmile:
 
  • Gilla
Lilk
  • Laddar…
Har testat lild's bänkborr lite kort nu och det första som slår mig att den är galet lätt...
Jag har bara hunnit göra lite test borrning i en 18mm plyfa och allt funkade som det skulle
(mer eller mindre). Tycker allt funkar bra nog för pengarna men det är klart att det är några
saker som skulle kunna vara bättre, som:
  • Lasern är ca 1mm fel
  • Varvtalsregleringen funkar si så där, varvtalet pendlar kraftigt när man kör även utan last
  • Endast två armar på veven-vad-den-nu-egentligen-heter
  • Djupstoppet är allt annat än exakt
  • Alla dekaler håller på att ramla av pga att den är lite oljig
Men med tanke på priset och vad jag ska ha den till så är inget av detta ett problem för mig.
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
J JadedHeart skrev:
Har testat lild's bänkborr lite kort nu och det första som slår mig att den är galet lätt...
Jag har bara hunnit göra lite test borrning i en 18mm plyfa och allt funkade som det skulle
(mer eller mindre). Tycker allt funkar bra nog för pengarna men det är klart att det är några
saker som skulle kunna vara bättre, som:
  • Lasern är ca 1mm fel
  • Varvtalsregleringen funkar si så där, varvtalet pendlar kraftigt när man kör även utan last
  • Endast två armar på veven-vad-den-nu-egentligen-heter
  • Djupstoppet är allt annat än exakt
  • Alla dekaler håller på att ramla av pga att den är lite oljig
Men med tanke på priset och vad jag ska ha den till så är inget av detta ett problem för mig.
Huvudsaken du är nöjd (y)
Här har du en video på hur du ställer in lasern.. tror även han fixar djupstoppet men min italienska är lite ringrostig ;)
 
  • Gilla
ullberg och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
200 pistoler

5A.
I övrigt alla de numera normala funktionerna för dessa "smarta" laddare.

Jag har en smartladdare redan, så det var med en anings vånda jag la denna i korgen, varför ha två?
Men den jag har (undrar om inte den också kom från lidl, men med lite lägre ampere) slår av ifall det blir ett kort strömavbrott, det är ju en lite tråkig finess om man har den som underhållsladdare, jag ska snart kolla hur denna beter sig.
Kanske imorgon, annars troligen övermorgon.

edit:
Äh, jag slank ut i garaget nu direkt och kollade. Och nej, inte heller denna laddare kommer ihåg vad den höll på med innan strömmen bröts för en kort stund. :(
Jag har för mig att c-tek fortsatte att ladda med samma inställning som den hade innan strömavbrott, men jag kan minnas fel ...
Mer recensioner av denna laddare.
(ULGD 5.0)

Plus : Den är billig, och på troligen på flera sätt bättre än en sån där gammal uråldrig laddare helt utan elektronik.

Minus:
* Den glömmer vad den gjorde sist vid ett strömavbrott, hur kort det än är.
* Den ger små gnistor vid till och frånkoppling, en gång såg jag en rätt kraftig en också.
* Den är rätt gnällig över allt möjligt som inte verkar normalt, vill till exempel inte starta om batterispänningen bara sjunkit någon enstaka volt.

Om jag jämför med ctek (som jag har haft en förut, men glömde i en vattenpöl typ en hel vinter så den dog) så vette tusan ifall denna från lidl egentligen är något bra köp. Jag dristar mig inte heller till att säga att det är dåligt köp, den är ju bättre än ingen laddare alls, och kostar ju nästan inget, snart är ju en lunch ute dyrare ...
Men om man väl funderar på ett köp så tycker jag att man åtminstone ska överväga en ctek.
 
Redigerat:
  • Gilla
nevinator och 1 till
  • Laddar…
Fast en helt ok laddare att ha till vintern för att ladda batteriet på sommarbilen
 
Mikael_L
Jag kollade nu, det verkar som att ctek-laddare ligger på runt 600 kr och uppåt, jag hade för mig att de billigaste 3A låg på runt 400:- ... :oops:
Det innebär ju att det blir ytterligare motstånd att lägga pengarna på en ctek istället, dvs 200kr vs 400kr är kanske inte någon stor deal, men 200kr resp 700 kr blir ju lite blodigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.