Hej
Jag har idag två stycken V2 lås som är inköpta ca 2015. Dom är inkopplade ihop med Verisure
och har en låsmodul också förstås. Låsen fungerar att använda koden men det ena låset kan man inte längre
låsa/låsa upp via Verisure appen, det andra låset fungerar via appen.
Jag har testat att byta plats på båda låsmodulerna och tänkte om jag helt plötsligt inte kan nå det
andra låset nu, men felet är fortfarande kvar på samma lås.
Jag har bytt batterier och jag har även plockat bort låset/komponenten helt ifrån Verisure systemet
och sedan adderat den igen och allt gick bra med installationen. Verisure appen gjorde ju en massa checkar vid adderande av låset som tex signalstyrka och att den kunde kommunicera med enheten som tar emot dessa signaler men felet kvarstår.
Om jag tex låser manuellt med vredet då kan jag se i appen att låset har ändrat status, så låset kommunicerar uppenbarligen
med Verisure då jag kan se låsstatus och även historik osv.
Vad kan detta bero på egentligen, är låset helt enkelt trasigt?
När jag monterade mitt V2 så fick jag fila och slipa en hel del i dörren för att låset skulle passa, dörren var helt ny 2014.
Idag finns det något lås som heter 'classic' är detta samma sak som V2? Vad är skillnaden mellan V2 och V2N?
Om jag köper ett V2N kommer detta då passa direkt i min befintliga dörr, alltså är V2 och v2N identiska storleksmässigt?
Är dom även samma storlek där pinpaden sitter, bara tänkte om det är olika storlek där så finns ju stor risk att man kommer se vart det gamla låset var då dörren har blivit lite solblekt.
Om jag skulle gå upp ett steg till L3, kommer detta passa också i dörren?
Kommer detta låset bli ännu mer problem med storleken, både i dörren och utanpå gällande solblekningen