Jag har alldeles nyss (ett par veckor sedan) varit i kontakt med billigtminireningsverk.se och fått div. info om verket mailat till mig. Där visas genomgående fem kammare så antingen skickar de ut missvisande information och försöker lura sina kunder eller så pratar ”siggen” goja. Siggen verkar ju inte okunnig i ämnet minireningsverk och en vild gissning vore kanske att hen jobbar med konkurrerande verk och vill skada billigtminireningsverk.se’s rykte, men vad vet jag ‍♂️

• Gilla
vinteg och 1 till
  • Laddar…
Intressant...
Kanske ska maila direkt och se vad man får för svar, är det de "gamla" 5-kammar verken så är det ju väldigt intressant. Jag menar betalar man 45000kr och får ett annat verk så har man ju rätt att häva köpet i vilket fall...

E Erik1894 skrev:
Jag har alldeles nyss (ett par veckor sedan) varit i kontakt med billigtminireningsverk.se och fått div. info om verket mailat till mig. Där visas genomgående fem kammare så antingen skickar de ut missvisande information och försöker lura sina kunder eller så pratar ”siggen” goja. Siggen verkar ju inte okunnig i ämnet minireningsverk och en vild gissning vore kanske att hen jobbar med konkurrerande verk och vill skada billigtminireningsverk.se’s rykte, men vad vet jag ‍♂️
Hade man varit konspiratorisk hade man tittat vad bolagsledningen för AgustEco AB heter i efternamn....

T trcjesa skrev:
Hade man varit konspiratorisk hade man tittat vad bolagsledningen för AgustEco AB heter i efternamn....
Det hade man kunnat göra. Och kikat lite på hens poster i andra trådar. Men jag har bättre saker för mig, som att fråga billigtminireningsverk.se hur det förhåller sig med den påstådda ändringen. Återkommer :)

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
T trcjesa skrev:
Ha ha, Jag gjorde detsamma, kontaktade dessutom billigtminirening och fråga.... Han bara sucka och sa att det var samma verk som förut, och att det verkligen inte var första gången det skarvades om honom.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Hur ser prisbilden ut på Agusteco då? Ser gärna ett priskrig på minireningsverk så vi närmar oss vad verken kostar nere i Europa. 45 papp för något som kostar 20 i Polen är lite i överkant.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
G gredd skrev:
Hur ser prisbilden ut på Agusteco då? Ser gärna ett priskrig på minireningsverk så vi närmar oss vad verken kostar nere i Europa. 45 papp för något som kostar 20 i Polen är lite i överkant.
Fråga siggen, han kan säkert lösa en bra deal ;)

• Gilla
vinteg och 1 till
  • Laddar…
Jag fick offert från AgustEco för ett par månader sedan och då låg ett AT-8 (motsvarande det som billigtminireningsverk.se säljer) på 59k. Det som skiljer vad jag kom fram till är att luftpump och flockningsmedel är inbyggt ovanpå verket som visats tidigare i tråden.

Annars är det samma verk som säljs, alltså Aquatec och AgustEco är den officiella svenska återförsäljaren.

//Fredrik

I Isak90 skrev:
Jag fick offert från AgustEco för ett par månader sedan och då låg ett AT-8 (motsvarande det som billigtminireningsverk.se säljer) på 59k. Det som skiljer vad jag kom fram till är att luftpump och flockningsmedel är inbyggt ovanpå verket som visats tidigare i tråden.

Annars är det samma verk som säljs, alltså Aquatec och AgustEco är den officiella svenska återförsäljaren.

//Fredrik
Byggprojekt med apparatur för vattentreatment, inklusive pumpar och doseringsutrustning för flockningsmedel, i tank.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översikt av en avloppsanläggning med inbyggd luftpump, elektronikstyrning och dosering för flockningsmedel.
Skapa konto
Med och utan inbyggd luftpump, elektronik styrning, dosering flockningsmedel och i botten en tank för flockningsmedel. Det är samma verk med och utan ;-)

• Gilla
Isak90
  • Laddar…
Värt att ta släpkärran på bilen och åka en sväng. Runt 15 tusen får man betala för ett AT-8 ut till kund. Förstår inte varför det måste bli 4 gånger så dyrt när det passerar gränsen. Eller jo det förstår man om man kollar på vad konkurrenterna tar.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
G gredd skrev:
Värt att ta släpkärran på bilen och åka en sväng. Runt 15 tusen får man betala för ett AT-8 ut till kund. Förstår inte varför det måste bli 4 gånger så dyrt när det passerar gränsen. Eller jo det förstår man om man kollar på vad konkurrenterna tar.
Om du vill ha styrning och dosering flockningsmedel integrerat, tror den på svenska heter "AT6-30 kemisk doseringsutrustning", räkna med 7 - 8 000kr till (VAT inkluderat).
Passa på att ta med en 20l dunk med flockningsmedel. kostar mindre än 300kr!
Rekommenderar släpkärra, 6 bildäck, 2 spännband. Kemisk doseringsutrustning AT6-30 med elskåp och anslutna rör och kablar.
Skapa konto

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Perfekt, man vill även ha tillägget fosfor kvävemodul (kallas P modul på hemsidan) som finns som tillval antar jag? Eller är det denna du pratar om här?

A Annli_fltmark skrev:
Hej hej! Jag och sambon ska bygga nytt i närketen till vatten och kommer att behöva högsta skyddsklass ang smittspridning. Vi har snöat in oss på reningsverk från billigtminireningsverk.se Den har högsta reningsgrad när det kommer till BOD (90%), fosfor (90%) och kväve (50%). Vi kommer dock att behöva Uv-brunn för att minska smittspridning. Då hamnar vi på ca. 45000kr +15000kr för själva reningsverket. Är det någon som köpt detta reningsverk och anlitat entreprenadfirma för anläggningen? Vad brukar det kosta med inkoppling av avlopp, antar att man behöver en vvs:are?
Tacksam för hjälp!
Ta in offerter från några som har bra recensioner. Vi fick betala ca 20000:- efter ROT för grävning inklusive material. Kopplades in på befintligt avlopp. UV - Brunn och sedan en singelbädd som Värmdö kommun krävde . Detta skiljer mellan olika kommuner.

• Gilla
Annli_fltmark
  • Laddar…
V vinteg skrev:
[bild] [bild] Med och utan inbyggd luftpump, elektronik styrning, dosering flockningsmedel och i botten en tank för flockningsmedel. Det är samma verk med och utan ;-)
Förlåt min okunskap, men vart sitter dunken med flockningsmedel, eller är det ingen dunk när det är integrerat på verket?

Torbjörn Berggren Torbjörn Berggren skrev:
Förlåt min okunskap, men vart sitter dunken med flockningsmedel, eller är det ingen dunk när det är integrerat på verket?
Hej,
Se min bild. Det bruna locket, under där är "dunken".
Du ser sugslangen gå ner i botten, ner i "dunken".
Jag har en tratt som jag sätter ner i påfyllningshålet för att inte spilla när jag fyller på flockningsmedel.
Röd lampa lyser när det är slut.
H/Uffe

• Gilla
Torbjörn Berggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.