Hejsan allesammans!

Det är så att vi har tänkt köpa skjutdörrar till vår nybyggda altan men vet tyvärr inte vilka skjutdörrar som borde köpas/användas pga olika tjocklekar på isoleringen. Det jag har tänkt mig är att skjutdörrarna skall vara vinterisolerade med följande mått: 2,00m höjd, 3,70m bred på ena sidan och 2,00m höjd, 4,24m bred på andra sidan. Skjutdörrspartien skall som sagt användas till altan med 2 sidor (väggar) och skall vara en 4-del skjutdörrsparti.

Såklart är priset på skjutdörrar viktigt eftersom att min ekonomiska situation är inte den bästa och därför så kan det bli lite dåligt med höga priser och om det behövs så är det möjligt att beställa de från utomlands.

Tack så mycket för hjälpen! :)
 
Redigerat:
Vinterisolerade skjutdörrar finns oftast bara med tre dörrar då dörrarna i sådana partier är tjocka. De är också mycket dyra.
Om du kan tänka dig att leva med vår/höst-isolerade skjutdörrar så kostar de endast en tredjedel och finns ofta med fyra dörrar.

Ska du bygga på en altan så är det nog overkill med vinterisolerade.
Vinterisolerade dörrar är nog inte värt det om man inte bygger på en gjuten platta och har isolerat tak.
 
Det stämmer och som planerat så har jag byggt altanen med isolering i både taket och väggen! Råkade få tag på en internationell företag dom säljer skjutdörrar med de specifikationer jag behöver på en total kostnad av 65,000kr inklusive leverans.
 
Intressant om det går att beställa utanför Sveriges gränser för de pengarna om det är bra kvalité. Vad har de för u-värde?
När tror du att de kommer hem så att du kan lämna en rapport?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.