Hej!

Jag vet inte så mycket om detta men har hört att det blir ny kodning eller så på digital-tv. Det pratas om Viaccess2. De boxar man kan köpa nu verkar ha kortläsare för Viaccess1.1.

Om jag nu köper exempelvis en Sagem ITD62 för Boxer, kommer den då att fungera i "framtiden" eller måste den bytas om Boxer byter system?

Mvh
Pagge

Vad jag vet så är det bara ett nytt kort som de skickar ut.Så din mottagare kommer att fungera även till Viaaccess2 (Boxer har nog bytt kort hos sina kunder nu och det har ryktas om att bytet skall ske snart)

;D

Det är inte ett nytt kodsystem som boxer inför, utan bara en ny typ av kort som ska vara svårare för pirater att läsa av. Så du kan lugnt köpa en Sagem itd62, för den är godkänd av Boxer.

Ok, jag tolkar era svar som att de nya korten kommer passa i gamla kortläsare rent formatmässigt och att det skall funka med itd62.

Tackar för svaren!

/Pagge

Japp, det är inga problem med de boxar som är godkända av Senda/Boxer. (Och säkert andra också...)

Hemmakatten
Fattar ingenting vad ni pratar om..... ??? Slipper gudskelov såna problem :D. Vi måste vara den enda tonårsfamiljen i Sverige med bara TV1, 2 o 4. Tänk vad skönt att sitta framför brasan med en bra bok o en kopp te. För övrigt finns det ju DVD-spelare o massor med filmer att hyra (för såna som mig som inte fattar detta med boxar hit o dit) ;D

Hemmakatten
micke_011 skrev:
hellre då en htpc med ett dvb-kort och lite fria marksända digitalkanaler. i ett smart hemmanätverk med lite knorr på förståss!
Okej! Erkänner! Är helt knäckt! :'( Och idiot på detta område......

Vadå hemmanätverk? Det nätverk vi har är ett sex år gammalt trådbundet intranät från den tiden vi hade huset fullt med barn o datorer, numera bara 6 datorer. Förstår dock att du pratar om nåt mer avancerat.... Vad är det? Tända släcka lampor, larm, värme, teve, musik,vad?? KAN man köpa hus utan allt detta idag? :surprised:

Får nog gå in på nån annan tråd.... där jag möjligtvis kan ha nåt vettigt att säga
;D

Viaccess2 är kodsystem, skulle de ändra något så skickar de ut ny mjukvara via antennen och ändrar då även boxen så att den kan läsa av viacccess2 korten.

Detta är precis vad Viasat gör nu när de ändrar till VideoGuard/NDS.

Hemmakatten skrev:
Fattar ingenting vad ni pratar om..... ???  Slipper gudskelov såna problem :D.  Vi måste vara den enda tonårsfamiljen i Sverige med bara TV1, 2 o 4. Tänk vad skönt att sitta framför brasan med en bra bok o en kopp te. För övrigt finns det ju DVD-spelare o massor med filmer att hyra (för såna som mig som inte fattar detta med boxar hit o dit) ;D

Är tvungen att skaffa Boxer då jag är beroende av Formel 1.....

Dessutom har jag en sån där Sagem box och jag fick det nya kortet med en gång...fungerar naturligtvis. Dessutom kostade ju boxen bara 1 krona...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.