Hej. Jag har kollat runt på Engelska sidor om verktyg. Det verkar vara bra priser, men jag undrar vad som mer krävs, för de har väl inte samma kontakter o liknande? Vad exakt behöver jag göra för att få maskinerna att fungera här hemma. Hur är det med tull, moms och sådant inom Europa.
Hoppas att det finns ett "verktygsimportproffs" här som vet allt.

Tack på förhand.

ingen moms eller tull fr eu land,bara frakt.

Kontakten är olika i england,men det är lätt att klippa bort och sätta dit en svensk.

Garanti kan det vara lite si och så med beroende på vem man frågar,jag har bara köpt makita fr utlandet ,och kör man makita behövs ingen garanti ,det är värre med dewalt/black ndecker (det är samma företag)

Detta kommer du få massor med svar angående,men kör på det märket han använder i dag...

mvh johan

maskin johan skrev:
ingen moms eller tull fr eu land,bara frakt.

Kontakten är olika i england,men det är lätt att klippa bort och sätta dit en svensk.

Garanti kan det vara lite si och så med beroende på vem man frågar,jag har bara köpt makita fr utlandet ,och kör man makita behövs ingen garanti ,det är värre med dewalt/black ndecker (det är samma företag)

Detta kommer du få massor med svar angående,men kör på det märket han använder i dag...

mvh johan
Vet du om det är samma motorer i englandsmaskiner som i svenska? England har ju 240 V och Sverige 230 V. Det blir en effektminskning på 8 % om samma maskin används i Sverige. Det saknar väl betydelse iofs men det vore kul att veta om det är samma maskiner förutom kontakten då.

Engelsmännen har i regel dubbelt sortiment på maskiner. Med det menar jag att de flesta maskiner finns i såväl 120 V- som 240 V-utförande. Se till att ta med dig maskiner i 240 V-utförande.

Tack snälla för alla svar. Det blir garanterat något kul i julklapp till sambon.

Ha det gott.

Betong skrev:
Vet du om det är samma motorer i englandsmaskiner som i svenska? England har ju 240 V och Sverige 230 V. Det blir en effektminskning på 8 % om samma maskin används i Sverige. Det saknar väl betydelse iofs men det vore kul att veta om det är samma maskiner förutom kontakten då.
inte en aning om jag ska vara ärlig....

har sålt många maskiner till england och gett ett gäng till min syrra,så det hållet funkar det iallafall...

fast då borde det ju vara en ökning på 8% ??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.