Att mycket av det som säljs som billighetsprodukter är skräp är ju vad man kan förvänta sig. Det som är riktigt illa är man letar efter bra produkter, betalar rundligt, och får skräp. Då blir jag förbannad. Vissa varuhus har egna märken, som ofta visar sig vara kinesiskt skräp. Bauhaus har en del sådant, och i flera fall finns det ingen märkesalternativ. Bacho är numer ett varumärke som håller sig med mycket kinesiskt skräp. Men de vill ha betalt som om det vore riktiga verktyg.

• Gilla
nissenhj och 9 till
  • Laddar…
Skiftnyckeln är ett sådant tycker jag

• Gilla
Kalendern och 2 till
  • Laddar…
J
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Produkten har utgått. Konstigt...

[länk]
Haha, den där såg jag precis ett test av på Youtube. Den var helt värdelös och när den fick i eller ur en skruv lyckades den istället skada dom.

Stickan56
K Kallebo skrev:
Detta verktyg ska rå på alla fyrkantiga oljepluggshål.. Dock inte mina.. 40 kronor i sjön...
[bild]
Bra exempel och en erfarenhet som jag delar med dig.

Stickan

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Berätta mer så jag förstår.
Stickan

Raktandade bågsågsblad är till för torrt virke tex såga upp vedträn. För färskt virke är hyveltandat rätt val.

Nej nu har någon berättat osanningar för dig Huzzbutt

Bågasågblad för skogsarbete och vedsågning har alltid skurit lika både på dragande och skjutande. Det fungerar riktigt bra. Det har förekommit blad där var fjärde eller femte tand var en sorts dubbel vargtand (hyveltand) som skulle skrapa ut spånet men de bladen har aldrig varit vanliga.
Med den här bågasågen och raktandade blad högg jag fem traktorlass ved i fjol vintras och kapade upp större delen till metersved. Det fungerade bra.
En bågsåg med raktandat sågblad ligger på ett snötäckt underlag med personens skor i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sandviks timmersvansar däremot brukar ha en antydan till vargtänder. En del Stridsberg&Björk har det också.

Jag tror att du har träffat på såna där billiga sågblad som inte är tänkta att fungera. Marknaden är full av sådana.

Redigerat:
Får jag modifiera ditt inlägg Huzzbutt?
Billigtillverkade bågasågblad som inte fungerar borde inte få säljas oberoende av tandform!!! Det dräller ju av dem.

Redigerat:
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Känner mig träffad av mer än ett inlägg, bidrar med allt som försöker göra mer än det ska, t.ex låsringstång med utbytbara huvuden som på bilden nedan. Piggarna gick sönder på första försöket.

1

Även stanley polygrip, där rensade jag snabbspärren när jag klämde till.
För att inte glömma fogmassesprutor, handtaget gav sig då tuben som köptes samtidigt hade passerat bäst-före datumet. Okej, plattan som pressar ut massan har också deformerats.

Fast det är kanske bara jag som har onaturligt starka nypor från allt skrivbordsarbete :rofl:

• Gilla
Lintto1 och 10 till
  • Laddar…
Japp de där fogmassesprutorna ät bra i princip men utförandet är oftast på tok för klent.

H heimlaga skrev:
En del Stridsberg&Björk har det också.
Så fina verktyg står väll inte att finna än idag?

H Huzzbutt skrev:
Raktandade bågsågsblad är till för torrt virke tex såga upp vedträn. För färskt virke är hyveltandat rätt val.
Jag tror att det snarare är så enkelt som att ett blad för färskt virke behöver vara betydligt mer skränkt än ett för torrt virke.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Känner mig träffad av mer än ett inlägg, bidrar med allt som försöker göra mer än det ska, t.ex låsringstång med utbytbara huvuden som på bilden nedan. Piggarna gick sönder på första försöket.

[bild]

Även stanley polygrip, där rensade jag snabbspärren när jag klämde till.
För att inte glömma fogmassesprutor, handtaget gav sig då tuben som köptes samtidigt hade passerat bäst-före datumet. Okej, plattan som pressar ut massan har också deformerats.
[bild]

Fast det är kanske bara jag som har onaturligt starka nypor från allt skrivbordsarbete :rofl:

Instämmer till fullo. Har varit ute för exakt samma fel och problem med dessa verktyg.

Stickan56
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
För att inte glömma fogmassesprutor
Bara som upplysning så är den korrekta benämningen skelettpistol.

Stickan

• Gilla
K_arlstrom och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
MultiMan
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Produkten har utgått. Konstigt...

[länk]
Brukar finnas på Lidl till och från om saknaden blir för stor. :rofl:

• Haha
Fadai och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Rickard. Rickard.ag skrev:
Plåtsaxarna som säljs i vanliga bygghandeln som är så dåligt konstruerade att dom knappt går att klippa längre än 3cm med ok resultat , usch....
Jag har köpt tre liknande på lokala bygghandeln när jag bytte tak. Rak-, höger- och vänsterklippning. Nog klippt hundra meter plåt med dem utan problem sedan dess, så kvaliteten måste variera väldigt mellan märkena. Mina tror jag är märkeslösa, gav 99kr st, vilket var halva nypriset. Köpte också en professionell pelikansax för 800 men den används betydligt mer sällan faktiskt.

Det var inte så att du försökte klippa högervarv med en vänstersax och tvärtom? Eller rakt med tängerna gjorda för böjar?

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.