Har ett Verisure-larm utan rökdetektorer i dagsläget.
Ringde Versiure och frågade om man som befintlig kund kan få ett erbjudande på att "köpa till" komponenter till ett förmånligare pris.

Kundtjänst säger att en säljare ska ringa upp.
En vecka går (måste ha mycket att göra på Verisure...), säljaren ringer upp och frågar trött om jag bett om ett erbjudande på rökdetektorer? Jepp, svarade jag.

Erbjudandet visade sig vara att jag får betala fullpris. :D

Blir lite fundersam på hur Verisure tänker??
Ska se mig om efter andra larmoperatörer som kan tänka sig premiera sina kunder.
 
  • Gilla
Alf Larmgubben
  • Laddar…
Tycker det blor lite tokigt om du kaller ett företag för "ett skämt" bara för att du inte får rabatt där.
 
Det enda felet här uppstod när Kundtjänst lät Least tro att han skulle få ett smaskigt erbjudande på rökdeckare bara säljavdelningen fick tummen ur och ringde.....
 
Nej, det fick de mig inte att tro. Men när man pratar med en kund och sedan bekräftar att en säljare ska återkomma, så finns det en viss antydan om att man förstår kundens frågeställning.

Men det är klart att inte MathiasS och hantverkare1 inte ser saken på detta viset, de är antagligen vana att inte bli premierade som befintliga kunder. Detta är dock inte min verklighet...

(Och nu kommer det nog en lång rad med inlägg om att man måste förtjäna rabatter alt. att man inte kan ge rabatter till höger och vänster)
 
hantverkare1 skrev:
Tycker det blor lite tokigt om du kaller ett företag för "ett skämt" bara för att du inte får rabatt där.
Det är naturligtvis min subjektiva åsikt och därför kan jag tillåta mig att kalla Verisure för ett skämt.
 
Jag måste nog hålla med TS om att det är svårt att bli premieras som trogen kund, vill man ha bra erbjudanden måste man konstant byta leverantörer efter bindningstiderna löpt ut (oftast)
 
  • Gilla
least
  • Laddar…
Fick ett samtal från Verisure och fick veta att man som befintlig kund alltid har bättre pris på utökning jmft. med nya kunder. Dock måste man kontakta kundtjänst för att få ta del av dessa priser. (Jag misstänker att detta är på grund av att man vill kunna bemöta kunder efter deras specifika önskemål.)

Verisure är inget skämt men de bör nog slipa på sina rutiner vad gäller kundtjänst gentemot befintliga kunder.
 
Redigerat:
Men vadå? Det var väl så du gick tillväga?
 
Redigerat:
C
least skrev:
Fick ett samtal från Verisure och fick veta att man som befintlig kund alltid har bättre pris på utökning jmft. med nya kunder. Dock måste man kontakta kundtjänst för att få ta del av dessa priser. (Jag misstänker att detta är på grund av att man vill kunna bemöta kunder efter deras specifika önskemål.)

Verisure är inget skämt men de bör nog slipa på sina rutiner vad gäller kundtjänst gentemot befintliga kunder.
Eh, vadan denna helomvändning och lena attityd helt plötsligt?
Det var ju kundtjänst du hade pratat med från början?

Finns ingen som helst logik i att tillbehören skulle vara billigare för befintliga kunder jämfört med nya kunder om det inte är kopplat till någon form av motprestation som t.ex. utökad bindningstid.
 
BigR
Kan man inte köpa detektorer till Verisure direkt? Utan omvägen att prata med säljare?
 
  • Gilla
Bigmike1976
  • Laddar…
Normen överallt i samhället är väl att nya kunder alltid får bättre erbjudanden än trogna stamkunder?
Bankerna ger nya kunder bättre räntor, betting-sajter bjuder på några hundralappar vid första insättningen, tidningarna erbjuder tre månaders nästan-gratis-prenumeration till nya prenumeranter, självlagren bjuder på den första månadshyran osv, osv.
 
  • Gilla
JoakimJohansson
  • Laddar…
cpalm skrev:
Eh, vadan denna helomvändning och lena attityd helt plötsligt?
Det var ju kundtjänst du hade pratat med från början?

Finns ingen som helst logik i att tillbehören skulle vara billigare för befintliga kunder jämfört med nya kunder om det inte är kopplat till någon form av motprestation som t.ex. utökad bindningstid.
Märk väl att det är inte jag som gjort en helomvändning, det var Verisure som ringde och berättade detta för mig.
Och jag har inget skäl att betvivla vad de sa. Men jag tycker att det är en aning konstigt att man får helt olika svar från Verisures kundtjänst beroende på vem man pratar med?
 
"Kan man inte köpa detektorer till Verisure direkt? Utan omvägen att prata med säljare?"

Självklart kan man det. Men då betalar man fullpris och detta är något som inte alla befintliga kunder tycker är helt ok.
 
Redigerat:
jkarlberg skrev:
Men vadå? Det var väl så du gick tillväga?
Jepp, men idag fick jag ett helt annat svar. Inkonsekvent? Jepp!
 
b8q skrev:
Normen överallt i samhället är väl att nya kunder alltid får bättre erbjudanden än trogna stamkunder?
Bankerna ger nya kunder bättre räntor, betting-sajter bjuder på några hundralappar vid första insättningen, tidningarna erbjuder tre månaders nästan-gratis-prenumeration till nya prenumeranter, självlagren bjuder på den första månadshyran osv, osv.
Exakt och det är detta som jag vänder mig emot. Av Comhem fick jag höra att de inte får erbjuda befintliga kunder bättre pris/avtal. Men det måste vara något internt då det inte finns lagar som reglerar detta vad jag känner till.
(Men även i fallet Comhem så fick jag ett erbjudande efter att ha frågat.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.