Hej!
Jag undrar om någon känner till vad denna cirkulära lucka kan vara för? Den visas till höger på bilden. Vi avser att mura upp en rad tegel längst med denna sida och gör därmed denna långsida otillgänglig.
Sent using Byggahus app
Jag undrar om någon känner till vad denna cirkulära lucka kan vara för? Den visas till höger på bilden. Vi avser att mura upp en rad tegel längst med denna sida och gör därmed denna långsida otillgänglig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sent using Byggahus app
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Öppna och se!
Jag gissar på en alternativ rökgångsutgång eller en sotlucka för själva spisens sotning.
Jag gissar på en alternativ rökgångsutgång eller en sotlucka för själva spisens sotning.
Alternativ rökrörsanslutning är mitt bud, vanligt att det finns altenativa anslutnngar bakåt och åt sidan.
Ser ut som en Tirolia?
Ser ut som en Tirolia?
En Tirolia, helt rätt. Dock säger inte det mig så mycket . Jag bifogar en till bild tagen så insidorna syns. Skruven tycks inte gå att få upp då det verkar rotera en mutter på insidan. Denna skymtas smått på högersidan av denna nya bild. Öppningen till vänster i bilden är den som går an mot muren.
Det ser ju spontant ut som rökutgången går att flytta, men det viktiga är ju att/om ag kan sätta upp min mursida utan att det stör någon funktion?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Det ser ju spontant ut som rökutgången går att flytta, men det viktiga är ju att/om ag kan sätta upp min mursida utan att det stör någon funktion?
Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
Liknande trådar
-
Tändapparat till vedspisen eller kaminen.
Prepping, Survivalism -
Renovera eller kassera vedspis?
Ved, Pellets, Flis -
Pelare vid vedspis - trä eller metall?
Byggmaterial & Byggteknik -
Har det stått en liten vedspis här eller vad kan det ha varit? kan det annars varit?
Byggnadsvård -
Fel i rökkanalen till vedspisen
Byggmaterial & Byggteknik