Hoppas jag lagt frågan i rätt kategori nu.
Jag har fått vattenläcka i huset, skickar med en skiss där ni ser exakt vad som hänt, vatten har läckt och runnit i golvet under köket, min plan är att inte riva upp golvet inne då det känns så jäkla tråkigt iom att det precis är renoverat invändigt. Utan jag hade tänkt krypa under huset och lossa "yttergolvet" eller vad man ska säga, eller såga upp det underifrån, och sen ställa under en fläkt eller avfuktare. Jag bedömmer att det har läckt i max 2-3 dagar, och inte pissat ut, men snarare bara runnit en fin strimma längs slangen ner i golvet. (Kanske några liter i timmen) Finns ingen rockwool, elkablar, vattenrör eller nåt i golvet annat än bara sågspån. Så till min fråga nu: när ska jag göra det? Själva läckan är åtgärdad och kan nästan garantera att det inte är fuktigt utan att allt vatten i golvet är fryst. Hade nu tänkt att bara ta bort all synlig is i grunden och vänta tills det blir lite mildväder innan jag ger mig på det stora jobbet. Iom att det är torpagrund så luftar det väl även ganska bra av sig självt underifrån? Vad säger alla experter och kunniga om detta? Handritad skiss av vattenläcka i ett hem med markerad kopparrörsläcka och vattenflöde under golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Isbildning och vattenläckage i en husgrund med synlig träkonstruktion och sågspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en husgrund underifrån med istappar och synliga vattenläckagespår på träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.