Jag skulle vilja koppla in golvvärme i 3st rum där jag idag har el-element. Problemet är att jag har idag enrörssystem på radiatorerna i resten av huset. Sett i maualen för push 12 att den kan kopplas in mot enrörssyst men kan man styra olika rum med den? Vill ju styra temperaturen med termostater i dom 3 slingorna. Detta går ju med push 15 men går den ansluta mot enrörssyst, i så fall hur? Hittar inget om det i manualerna.
 
Hej!
Jag har själv en push 12 med två slingor, ett i varje rum. Enligt leverantören så kan man bara styra värmen till samtliga slingor med en termostat. Jag har löst det genom att sätta en justerbar strypventil till den slingan som har den minsta värmebehovet.
Det går att sätta elektriska termostater vid varje slinga och sedan en rumstermostat i varje rum, ev. trådlösa såna men kostnaden sticker ju iväg.
 
Fick detta svar av supporten:

"Hej
Om du vill styra rummen individuellt så måste du ha en push 15 och en golvvärmefördelare.
Jag hade dragit ett par nya ledningar från pannan. I annat fall så får du montera ett T-rör på tillopp och retur på ditt bef.system i närheten av där du skall montera shunten. Spelar ingen roll att det i övrigt är kopplat som en en enrörs-slinga."

Blir att försöka sätta T-rör och koppla in sig. Hoppas bara inte att man tar bort cirkulationen på elementen då golvvärmen också kallar på värme. Det är långt ut till pannrummet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.