357 955 läst · 2 168 svar
358k läst
2,2k svar
Varning för misstänkta annonser
Tog bilderna från denna auktionen. https://www.tradera.com/item/301794/555684121/festool-of-1400-ebq
Bluffaren utgjorde sig för att vara en Thomas Östman från Uppsala. Adressen de angav stämmer att det bor en Thomas på adressen, men det går ju lätt att kolla upp för att göra det trovärdigt. Telefonnumret går också till en ThomasK kniv skrev:
+46 72-934 84 32.
Erbjöd mig att komma och hämta fräsen det efter lunch idag, då påstod dom att den troligt kommer säljas om jag inte förskottsbetalar. Sa att jag betalar på plats och om de hittar en köpare snabbare än så så fick det vara så. Då ville dom ha 200kr handpenning för att jag skulle visa mig som en seriös köpare… Blev inget med det och nu är annonsen borta
Hade ett trevligt replikbyte med festool-scammern.
Verkar trots allt vara en hyvens kille man gärna gör affärer med.
Ursäkta de avlånga bilderna
Brukar inte underhålla klåpare, men ser dessa bluffannonser så ofta numera att jag blev nyfiken på hurvida han ens skulle svara vid konfrontation.
Börjar verkligen ruttna på denna gratisannonsering som sabbar så mycket för oss seriösa säljare.
Har inget emot att betala en tjuga för en tjänst om det kan förhindra bara några av alla skojare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brukar inte underhålla klåpare, men ser dessa bluffannonser så ofta numera att jag blev nyfiken på hurvida han ens skulle svara vid konfrontation.
Börjar verkligen ruttna på denna gratisannonsering som sabbar så mycket för oss seriösa säljare.
Har inget emot att betala en tjuga för en tjänst om det kan förhindra bara några av alla skojare.
Skrev faktiskt med den säljaren och han vill inte ha någon handpenning fast jag erbjöd. Vi möttes upp och han hade faktiskt ett verktyg med sig. Så vet inte exakt vad bluffen va men han hade verktyget som såldes iaf...Åtgärden skrev:Hade ett trevligt replikbyte med festool-scammern.
[bild] [bild]