Ja, dom plockar bort dom ganska direkt när man anmäler dom.

• Gilla
Hellwiz
  • Laddar…
Festool CTL 26E dammsugare på trägolv som annonseras för försäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med tanke på masknadsandelen Blocket har så kan man tycka deras sida borde vara mycket bättre, men just funktionen om hur länge "profilen" funnits på Blocket är faktiskt bra

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Nya profiler varje dag. Uppenbarligen måste ju nån gå på det annars hade dom ju inte fortsatt?
Festool dammsugare CTL 26 med tillbehör och originalkartong säljes, visas på en annonssida.
Skapa konto

Tre olika nya alias idag. en av dom.
Tre Festool-batterier av olika kapacitet, 5,2 och 4,0 Ah, säljes.
Skapa konto

Dom har utökat sin repotoar med Bang och Olufsen numera.
Bang & Olufsen Beolab 5 högtalare till salu.
Skapa konto

Stefan N Stefan N skrev:
Dom har utökat sin repotoar med Bang och Olufsen numera.
En hel del bluffannonser om musikinstrument också, det skenade iväg totalt under sommaren när Blocket tog bort avgiften.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
K
Högst osannolikt ändå att en ny Festool OF1400 säljs för 1500kr…
Festool OF1400 överhandsfräs med tillbehör och låda, säljes som begagnad men i nyskick.
Skapa konto

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
K
K kniv skrev:
Högst osannolikt ändå att en ny Festool OF1400 säljs för 1500kr…
[bild]
Bluffaren utgjorde sig för att vara en Thomas Östman från Uppsala. Adressen de angav stämmer att det bor en Thomas på adressen, men det går ju lätt att kolla upp för att göra det trovärdigt. Telefonnumret går också till en Thomas
+46 72-934 84 32.

Erbjöd mig att komma och hämta fräsen det efter lunch idag, då påstod dom att den troligt kommer säljas om jag inte förskottsbetalar. Sa att jag betalar på plats och om de hittar en köpare snabbare än så så fick det vara så. Då ville dom ha 200kr handpenning för att jag skulle visa mig som en seriös köpare… Blev inget med det och nu är annonsen borta

• Haha
Patrik440
  • Laddar…
Olika typer av bedrägerier omsätter tydligen mer än knarkförsäljning för den organiserade brottsligheten numera.

• Arg
  • Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Åtgärden
Hade ett trevligt replikbyte med festool-scammern.
Verkar trots allt vara en hyvens kille man gärna gör affärer med.
Ursäkta de avlånga bilderna
Användarprofil och fyra annonser på en köp-och-sälj plattform med verktyg från Festool och Ryobi.
Skapa konto
Skärmdump av en textkonversation om bluffannonser och replikbyte mellan två personer på ett forum.
Brukar inte underhålla klåpare, men ser dessa bluffannonser så ofta numera att jag blev nyfiken på hurvida han ens skulle svara vid konfrontation.
Börjar verkligen ruttna på denna gratisannonsering som sabbar så mycket för oss seriösa säljare.
Har inget emot att betala en tjuga för en tjänst om det kan förhindra bara några av alla skojare.

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Exostor och 3 till
  • Laddar…
Hade ju varit "roligt" om det hade varit möjligt att se vad ni skrev i ert replikbyte också...:thinking:

Det är ingen minskning alls på annonser, ser minst tio varje dag. Mobilt bank-id Vore väl minikrav snart? Festool CTL 26 dammsugare till salu på Blocket för 1500 kr i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Åtgärden Åtgärden skrev:
Hade ett trevligt replikbyte med festool-scammern.
Verkar trots allt vara en hyvens kille man gärna gör affärer med.
Ursäkta de avlånga bilderna
[bild] [bild]
Brukar inte underhålla klåpare, men ser dessa bluffannonser så ofta numera att jag blev nyfiken på hurvida han ens skulle svara vid konfrontation.
Börjar verkligen ruttna på denna gratisannonsering som sabbar så mycket för oss seriösa säljare.
Har inget emot att betala en tjuga för en tjänst om det kan förhindra bara några av alla skojare.
Skrev faktiskt med den säljaren och han vill inte ha någon handpenning fast jag erbjöd. Vi möttes upp och han hade faktiskt ett verktyg med sig. Så vet inte exakt vad bluffen va men han hade verktyget som såldes iaf...

• Haha
Åtgärden och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.