Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Norrmän har ingen kompetens.
Det största problemet är nog inte kompetensen utan att de är så lata. De gör helt rätt som lägger oljepengarna på hög. Det kommer de behöva.

• Gilla
Grizzlybjörnen123 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
De har även kvar post, bank, mataffärer, polis och läkarmottagningar i kort sagt varje avkrok. Det vi en gång i tiden kallade för samhällsservice.
Och som bonus, en mycket lägre brottslighet, har de också. Men vad hjälper det, när båtarna är dyra. :D

Staffans
Med all tid du sparar genom att ha högre timlön och jobba kortare dagar kan du väl bygga en egen båt? Om den inte finns kan du lansera byggabåt.no

Stämmer det, så betalar jag din renovering av ditt hus i Norge. Varsågod.
Hur har det gått?
Har det publicerats några bilder?

De har även kvar post, bank, mataffärer, polis och läkarmottagningar i kort sagt varje avkrok. Det vi en gång i tiden kallade för samhällsservice.
Och som bonus, en mycket lägre brottslighet, har de också. Men vad hjälper det, när båtarna är dyra. :D

Staffans
Kanske dax att du tar Trabanten och flyttar vidare då?

Först Stanislav i Ryssland, nu Staffan i Sverige och i Norge kan du heta Steffan:crysmile::crysmile::crysmile:

S
H hydrolift skrev:
Tänkte skriva det förut, har köpt två kajaker i Norge för att det var billigare. Och även ett löpband. (y)
Jaha då får man fundera på att emigrera då.

• Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Minimipensionen är mer än dubbelt så hög i Norge. Ca: 15 tusen Nkr. Skattefritt dessutom.

Staffans
Vet du vad en pizza kostar i Norge?

H
Anna_H Anna_H skrev:
Peppes pizza i norge en pan pizza för en person från 100 kr till 170 kr.
Pizza hut i sverigge pizza för 1 person 100 kr till 130 så ja det skilljer inte mycket.
Finner lokala pizza butiker som är billigare i norge med.

Sist jag köpe pizza på Capri kosta de med 80 kr, men det är vanlig tunn.
Pizza med tjock botten är mycket godare.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Pizza i Norge är ju en frusen Grandiosa från frysdisken på Kiwi...

A
Pratar vi om garantipensionärer kanske det är bättre att jämföra priset på nudlar isf!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Anna_H Anna_H skrev:
Ja. Det har avhandlats flera gånger tidigare. Ditt inlägg är typiskt för Svenskar som bara semestrat i Norge, eller hört från någon som semestrat i Norge. Turistgöromål är dyra. Men hur ofta köper garantipensionister båtar eller hämtpizza? Att få en skattefri minimipension på drygt 15.000 Nkr i Norge, är bättre än 7000 Skr i Sverige. Trots att @Nissens , alias mannen med stenkoll, säger att båtar är dyra.
Likaså hjälper det inte Svenska fattigpensionärer att Astra, Asea, Volvo lastvagnar är något kända utanför våra gränser.
Däremot hjälper det Nissens, som ännu en gång, målat in sig i ett hörn och använder de för att byta ämne.

Staffans

Staffans2000
mexitegel mexitegel skrev:
Pizza i Norge är ju en frusen Grandiosa från frysdisken på Kiwi...
Rent generellt är maten i Norge, ganska kass.
Skall man äta ute på traditionell Norsk restaurang är det enligt min mening endast laxen som är prisvärd. Allt kött är omotiverat dyrt. Frukt odlar de mycket och av hög kvalité, till en rimlig penning. Öl på turiststråk kostar också mycket. Från 80kr och uppåt. Men jag har druckit öl på lite sunkigare bakgatsölhak (likt 7:an:beer:) i Oslo för 35kr. halvlitern.

Staffans

H
Ja ma
Rent generellt är maten i Norge, ganska kass.
Skall man äta ute på traditionell Norsk restaurang är det enligt min mening endast laxen som är prisvärd. Allt kött är omotiverat dyrt. Frukt odlar de mycket och av hög kvalité, till en rimlig penning. Öl på turiststråk kostar också mycket. Från 80kr och uppåt. Men jag har druckit öl på lite sunkigare bakgatsölhak (likt 7:an:beer:) i Oslo för 35kr. halvlitern.

Staffans
Ja mat är inte det de kan va stolta över.
Skiljer bra i kvaliten.
Serveras väldigt mycket får och lamm med, känns som man äter en ull tröja.

Jobbet jag jobbar för står för all mat, så vi äter nästan alltid på hotell, men det finns inget bättre än när man kommer hem och får laga potatis och fisk eller kött och glömma bort maten på jobbet ett tag.

Men jag är tacksam för jobbet jag hade då jag reste runt i hela norge och fick se väldigt mycket av den fina naturen.
Sen även jobbet jag har nu där jag har rest en del runt men även vart på prosjekt fast på en del fina platser, som lysebotn med kjeragbolten og preikestolen, och få uppleva 14 m snöplogskanter på våren i slutet av Maj.

• Bil som kör genom en snöig vägklyfta med höga snöväggar under våren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.