20 277 läst · 116 svar
20k läst
116 svar
Varför tror många att Norge är bättre än Sverige?
Så du har fortfarande inte fattat poängen.H Hallerudsbo skrev:
Sverige gick från att vara ett av de fattigaste länderna i Europa till ett av de rikaste genom att skapa något ur ingenting.
Olja klarar vem som helst att få upp, det har kamelryttarna visat...
Berätta gärna vad Norge skapat genom kompetens, inte rena naturtillgångar...
Redigerat:
Vad har Norge att erbjuda mer än dumhet, fjordar, berg, dalar och gräns till det förlovade landet Ryssland där var och varannan kör Trabant?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 282 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 282 inlägg
Alltså med internationellt menar jag inte att de kommit över gränsen till Sverige. Då menar jag att du kan hitta dem över hela världen... de företagen finns det ingen som ens hört talats om utanför Norge/Sverige eller möjligen Norden. Och då är det mest folk i branschen.H Hallerudsbo skrev:
Norrmän har ingen kompetens. De var ju så dåliga ett tag att de var tvungna att erbjuda svenskar bra villkor för att jobba hos dem bara för att sudda ut u landsstämpeln.Nissens skrev:
Så du har fortfarande inte fattat poängen.
Sverige gick från att vara ett av de fattigaste länderna i Europa till ett av de rikaste genom att skapa något ur ingenting.
Olja klarar vem som helst att få upp, det har kamelryttarna visat...
Berätta gärna vad Norge skapat genom kompetens, inte rena naturtillgångar...
Nu har de färre Trabant
Ok, skall fråga muna vänner i USA, Sydamerika, Mellanöstern, Asien och SydEuropa vid tillfälle.H Hallerudsbo skrev:
Skulle tro att både Volvo, H&M och IKEA slår dem med hästlängder. De är inte ens i samma liga...
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 282 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 282 inlägg
får göra det.Nissens skrev:
Kanske du kan lära dig något
Känner du någon i Brasilien så kan jag lova de känner till hydro.
En av landets största katastrofer står väl hydro bakom
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 282 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 282 inlägg