Hej!

Jag har precis installerat ett Yale Doorman, fick sätta i ett nytt slutbleck (och karva i karmen). Vad jag förstår är låset korrekt installerat men om jag stänger dörren så går det inte att öppna den igen. Det verkar som att kolvarna fastnar i slutblecket. När dörren är öppen kan jag trycka in kolvarna i låshuset utan problem. Det är alltså inte den där stålhaken som är felet eftersom det är olåst.
 
P _pin skrev:
Hej!

Jag har precis installerat ett Yale Doorman, fick sätta i ett nytt slutbleck (och karva i karmen). Vad jag förstår är låset korrekt installerat men om jag stänger dörren så går det inte att öppna den igen. Det verkar som att kolvarna fastnar i slutblecket. När dörren är öppen kan jag trycka in kolvarna i låshuset utan problem. Det är alltså inte den där stålhaken som är felet eftersom det är olåst.
Skulle kunna vara samma lilla problem som jag hade med mitt L3-lås för ett tag sedan. Slutblecket i mitt fall är det som följer med låset. Det går inte att justera med skruv utan har färdiga "hack". När jag i mitt tycke justerat det för att dörren inte skulle "skallra" så fastnade fallet vid stängd dörr. Den satt helt enkelt för tight. Som tur var kunde jag luta mig mot dörren ordentligt och då gick det att öppna.

Så testa helt enkelt med att justera blecket så att dörren sitter mindre tight.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.